”În România, unde procedura normală de licitație a fost suspendată pentru a accelera achizițiile, au apărut critici și semnale de alarmă în ce privește înțelegerile pe sub masă. Romwine and Coffee SRL, o companie mică cu sediul la 32 de km de București, vinde țigări și lichior. Dar a câștigat două contracte în valoare de 12, 6 milioane de dolari pentru a furniza măști medicale la preț dublu față de prețul pieței.
Afacerea a avut loc după ce Sanimed International, un furnizor de echipamente medicale, a făcut un parteneriat cu vânzătorul de țigări și lichior. Proprietarul Sanimed, Cătălin Hideg a explicat presei că acordul nu este neobișnuit.
«Peste tot în lume, toate companiile mari folosesc alte companii pentru licitații. Se fac consorții, asocieri, parteneriate», a declarat Hideg pentru B1TV. El a adăugat că «sunt companii cu trei angajați și trei laptoturi care câștigă licitații de sute de milioane de euro».
Sorin Ioniță, expert în administrație publică, a declarat pentru Washington Post că bătălia pentru contracte în timpul epidemiei de coronavirus reprezintă ”o zonă gri”.
Materialul integral aici.