Compania Volkswagen a dezvăluit autorităților din SUA că există încă un soft suspect instalat pe modelele diesel ce urmau să fie lansate în 2016, care operează diferit față de softul care a provocat cel mai mare scandal din istoria companiei germane. În aceste condiții, VW amână lansarea noilor modele.
Volkswagen a confirmat pentru Associated Press că există „dispozitive auxiliare de control al emisiilor” care operează diferit față de softul care falsifică rezultatele testelor antipoluare la modelele companiei din perioada 2009 — 2015. Catalizatorul pentru controlul poluării se încălzește mai rapid datorită noului soft, îmbunătățind performanța dispozitivului care separă amestecul de ceață și fum produs de oxidul de azot în gaze mai puțin poluante.
Un purtător de cuvânt al VW, Jeannine Ginivan, a declarat că problema modelelor diesel ce urmau să fie lansate în 2016, cunoscută ca „dispozitiv auxiliar de control al emisiilor”, a fost pentru prima dată prezentată săptămâna trecută Agenției pentru Protecția Mediului din SUA (EPA) și autorităților de reglementare din California.
Volkswagen este acuzat că ar fi manipulat rezultatele testelor autorităților SUA legate de emisiile vehiculelor comercializate de grupul german prin instalarea unui soft care permitea mașinilor să îndeplinească standardele referitoare la poluare în timpul testelor, dar nu și în timpul operațiunilor normale. Din acest motiv, nivelul poluării era mai ridicat, susține Agenția pentru Protecția Mediului din SUA (EPA).
Reprezentanții VW au recunoscut luna trecută că au falsificat datele la testele din SUA privind emisiile vehiculelor și au anunțat că 11 milioane de vehicule diesel vândute în întreaga lume au fost echipate cu sisteme electronice speciale, pentru evitarea standardelor referitoare la poluare.
Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi și Bugatti, dar și camioanele MAN și Scania.
Emanuel Stan