România avea, la finalul anului trecut, 644 km de autostradă, cu numai 94 km mai mult decât în 2012, când autoritățile au construit 200 km, potrivit Institutului Național de Statistică (INS). În total, lungimea drumurilor publice a crescut cu 700 km în 2013. Peste 44% din cele modernizate aveau însă durata de viață depășită.
La finalul anului trecut, drumurile publice din România numărau cu 702 kilometri mai mult decât la sfârșitul lui 2012, din care lungimea drumurilor comunale a crescut cel mai mult, respectiv cu 272 de kilometri. Potrivit acestora, drumurile modernizate cu asfalt greu și mijlociu aveau o pondere de 90,1%, în creștere cu 0,7% față de 2012.
Ponderea drumurilor pietruite și de pământ a scăzut la 39,5% față de 40,8% la finalul anului 2012, lungimea acestora depășind-o însă cu mult pe cea a drumurilor asfaltate cu materiale ușoare, a căror pondere este de 26% în totalul drumurilor.
”În ceea ce priveşte starea tehnică a drumurilor publice, 44,5% din lungimea drumurilor modernizate şi 52,3% din lungimea drumurilor cu îmbrăcăminţi uşoare rutiere aveau durata de serviciu depăşită. Din totalul drumurilor naţionale, 6.269 km (36,6%) erau drumuri europene, 644 km (17,1%) însumau autostrăzile, 270 km (1,6%) reprezentau drumurile cu 3 benzi de circulaţie şi 1.704 km (10,0%) drumurile cu 4 benzi de circulaţie. Lungimea autostrăzilor în anul 2013 a înregistrat o creştere cu 94 de km faţă de anul 2012”, se arată în comunicatul INS.
Drumurile judeţene erau în proporţie de 44,2% drumuri cu îmbrăcăminţi uşoare rutiere, iar drumurile comunale erau drumuri pietruite în proporţie de 46,3%. În 2014 sunt programaţi să fie deschişi circulaţiei doar 60 de km de autostrăzi.
C.C.