Vicepremierul Kelemen Hunor a declarat, vineri, la RFI, că Executivul va adopta săptămâna viitoare o ordonanță de urgență pentru intensificarea campaniei de comunicare pe tema vaccinării anti-Covid-19. El crede că este nevoie de un mesaj transmis ”cu mai multe emoții”.
Practic, Guvernul va aloca din nou sume importante de bani pentru mediatizarea campaniei de vaccinare, către toate entitățile media. Spoturile și bannerele create trebuie făcute în așa fel încât „poți să-i convingi pe cei care sunt sceptici”, conform vicepremierului. El a anunțat că săptămâna viitoare va fi, cel mai probabil, adoptat și un act normativ în acest sens.
”Mai e nevoie de o Ordonanță de Urgență prin care putem intensifica această campanie. Probabil că săptămâna viitoare se va adopta. Era pe ordinea de zi, dar am amânat o săptămână. Se va intensifica în mass-media și în tot ce înseamnă căi de comunicare online, televiziuni, radiouri, printuri și așa mai departe. Trebuie să existe un conținut în această comunicare, un conținut foarte, foarte bine pus la punct din punct de vedere științific. După aceea, sigur, trebuie găsite acele forme, modalități, prin care oamenii pot fi convinși. Se va intensifica această campanie, atâta pot să vă spun și sunt convins că va fi o campanie profesionistă”, a afirmat vicepremierul.
În acest moment, campania de vaccinare este coordonată de medicul militar Valeriu Gheorghiță, iar spoturile difuzate benevol de televiziuni conțin mesaje transmise de medici celebri.
„Exemplele personale sunt importante și bineînțeles, dincolo de medici, dincolo de oameni de știință, trebuie să venim și cu alte personalități, cu alți oameni care transmit mesaje mai personale și cu mai multe emoții”, a mai declarat liderul UDMR.