O categorie de șoferi români nu va mai putea conduce cu peste 90 de kilometri pe oră și nici noaptea, potrivit unei directive a UE, care se dezbate. Directiva ar putea intra în vigoare în primăvară.
Bruxellesul intenționează să își revizuiască regulile privind permisele de conducere. Directiva Comisiei Europene ar trebui să fie gata până la sfârșitul lunii martie. Primele reguli noi au fost deja publicate și au stârnit o serie de comentarii.
Este prevăzută și înființarea unei baze de date care va „facilita” schimbul de informații în UE.
În acest sens, permisele de conducere vor putea fi retrase oriunde în UE, indiferent de țara în care este înmatriculată mașina.
La momentul actual, nu toate statele UE au aceeași legislație cu privire la nivelul de alcool și de droguri.
”Nivelul de alcool și de droguri va fi standardizat, la fel ca amenzile și sistemul de puncte”, notează exxpress.at.
Limite de viteză pentru șoferii tineri
De asemenea, UE vrea să introducă în viitor limite de viteză bazate pe grupe de vârstă.
Astfel, șoferii tineri nu vor avea voie să circule decât cu o viteză maximă de 90 km/h, chiar și pe autostradă. Ar putea exista chiar și o interdicție de conducere pe timp de noapte pentru noii șoferi.
De asemenea, după o perioada de probă, toți șoferii începători ar trebui să susțină din nou examenul de conducere.
Noi permise de conducere pentru mașinile grele
UE intenționează să introducă un nou permis de conducere de clasa B+.
Limita de greutate pentru permisul de conducere normal B urmează să fie redusă drastic – de la 3.500 la 1.800 de kilograme.
Oricine dorește să conducă vehicule mai grele va avea nevoie în viitor de un permis de conducere B+ – și trebuie să aibă minim 21 de ani.
Adina Bucur Silav