1.7 C
București
luni, 23 decembrie 2024 - 12:57
No menu items!

Verde-smarald este culoarea-vedetă în 2013

spot_img

Verde-smarald este culoarea-vedetă în 2013

Institutul american Pantone, care dictează tendințele în culoare, a ales, pentru 2013, portocaliul vibrant – tangerine tango, intens și energic, dar anul acesta s-a dorit a fi marcat de o nuanță mai frumoasă, luxoasă, sofisticată, vie, proaspătă. Încă din antichitate, verde-smarald a fost asociat cu aceste valori, având o intensitate asociată cu pietrele prețioase și fiind cea mai abundentă culoare din natură. Dacă în 2012 omenirea a avut nevoie de un imbold și de o reîncărcare de baterii pentru a trăi, 2013 este anul în care trebuie să ne calmăm spiritele în liniște și armonie. Vedetele și retailerii de modă au exploatat deja la maximum portocaliul ales, iar verde-smarald este deja prezent în multe colecții importante pentru primăvara-vara acestui an. Designerii aleg smaraldul ca și culoare dominantă pe podiumuri de câteva sezoane, remarcându-se prin apariții de clasă în colecțiile Gucci, Lanvin, Miu Miu, Chanel, Elie Saab sau Tom Ford. Și personajele iconice au abordat această nuanță de verde regal: Angelina Jolie a marcat o apariție legendară la Globurile de Aur, purtând o superbă creație Atelier Versace, Michelle Obama, prima doamnă americană, a punctat mai multe apariții smarald, la fel și ducesa de Cambridge, Kate Middleton. Culoarea se va regăsi în toate domeniile, în special Beauty, Interior și Graphic Design.

Denumirea de smarald provine din latinescul smaragdus preluat din greacă. Prima dată, mineralul este menționat ca piatră prețioasă în Egiptul antic, în secolul al XII-lea înainte de Cristos. A fost obținut în minele de la Sikait și Sabara timp de peste o mie de ani, până când, în secolul al XVI-lea, spaniolii au cucerit America de Sud. A fost vândut în Europa, apoi în Asia – Persia, Turcia, India. În anul 1935, firma IG Farben-Bitterfeld Germania a produs igmeraldul, primul smarald artificial. Cea mai frecventă utilizare a sa este de piatră prețioasă, dar poate fi confundat cu imitațiile, ceea ce ușurează înșelătoria.

C.N.