USR Bucureşti îi solicită primarului general al Capitalei, Nicuşor Dan, organizarea „de urgenţă” a unei dezbateri privind transportul public de suprafaţă în regiunea Bucureşti – Ilfov.
„Soarta pe următorii 10 ani a transportului public de suprafaţă în regiunea Bucureşti – Ilfov nu trebuie decisă pe repede înainte”, se arată într-o postare pe Facebook.
USR Bucureşti precizează că pe 15 mai expiră actualele contracte de delegare a gestiunii şi este „foarte probabilă” convocarea pentru săptămâna viitoare a unei şedinţe de Consiliu General în care aceste documente să fie supuse aprobării.
„USR PLUS consideră că tratarea unor subiecte de o asemenea importanţă, cum este transportul public de călători din Bucureşti şi Ilfov, nu poate fi făcută fără o dezbatere publică reală, fără implicarea în dezbatere a societăţii civile organizate, a asociaţiilor de specialitate şi a asociaţiilor profesionale, a tuturor actorilor interesaţi. Solicităm Primarului General organizarea de urgenţă a unei dezbateri publice care să îndeplinească următoarele condiţii:
(1) publicarea odată cu anunţul de dezbatere a întregii documentaţii relevante;
(2) anunţarea dezbaterii în timp util, publicitate pe toate canalele de comunicare relevante;
(3) luarea de măsuri pentru invitarea/implicarea în dezbatere a actorilor relevanţi”, transmite organizaţia.
Săptămâna trecută, primarul general, în calitate de preşedinte al Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Bucureşti-Ilfov (TPBI), a convocat o şedinţă a Consiliului Director al TPBI în care să fie supuse analizei şi aprobării un studiu de oportunitate privind delegarea gestiunii serviciului public local de transport călători, contracte de delegare a gestiunii pentru o perioadă de 10 ani, pentru STB, Serviciul de Transport Voluntari SA (STV SA) şi Ecotrans STCM SRL, un contract de delegare de urgenţă a gestiunii pentru o perioadă de un an pentru SC Regio Serv Transport SRL, structura noului plan tarifar.
Reprezentantul USR PLUS în Consiliul Director, Gabriel Rău, nu a votat marea majoritate a punctelor de pe ordinea de zi, în lipsa posibilităţii de analiză „reală” a documentelor supuse avizării.
„Convocatorul şedinţei şi documentele supuse analizei au fost transmise marţi, 4 mai, în jurul orei 19, convocarea iniţială fiind pentru a doua zi, 05 mai, ora 12. Asta în condiţiile în care documentaţia supusă analizei şi aprobării totalizează sute de pagini, este complexă şi are un pronunţat caracter tehnic. Un alt element de menţionat este lipsa elementelor clare de identificare a documentelor supuse avizării (data documentului, numărul versiunii, istoricul de versionare) şi punerea la dispoziţie a documentaţiei sub forma unui director partajat în cloud, care a devenit indisponibil ulterior desfăşurării şedinţei. Vorbim de un buget anual de aproximativ 1,35 miliarde de lei şi modul în care se va presta pentru cetăţenii din regiunea Bucureşti – Ilfov serviciul public local de transport în următorii 10 ani. Şedinţa Consiliului Director al TPBI s-a desfăşurat până la urmă pe 6 mai, data reconvocării”, se mai explică în postarea USR Bucureşti.