UPDATE Centrul Infotrafic a transmis că traficul rutier a fost reluat pe ruta DN1 de pe DN1A începând cu ora 16.50, datorită fluidizării circulației.
Traficul dinspre Valea Prahovei spre București a fost deviat temporar, începând cu ora 15.45, pe DN1A Săcele-Cheia-Ploiești. Măsura a fost luată pentru fluidizarea circulației rutiere, extrem de aglomerate din cauza turiștilor care se întorc în Capitală.
Autoritățile sunt nevoite să devieze frecvent traficul de pe Valea Prahovei, în ciuda faptului că în 2013 au fost montate mai multe pasarele, pentru ca mașinile să nu mai fie nevoite să oprească atât de des în stațiuni.
Finalizarea lucrărilor la tronsonul de autostradă Comarnic-Brașov – prima autostradă românească realizată în concesiune – va avea loc până în anul 2017, cel târziu, iar costurile estimate se vor ridica la 1,8 miliarde de euro, echivalentul a 28 de milioane de euro pentru fiecare kilometru.
Autostrada de la Comarnic la Brasov va avea o lungime de 53 de kilometri, la care se adaugă încă 7 kilometri de drumuri de legătură cu Centura Brașovului și cu DN1, înainte de Comarnic, acolo unde traficul se desfășoară pe 2X2.
Autostrada va avea 3 tuneluri în dreptul localităților Sinaia, Bușteni și Predeal, 19 viaducte și 15 poduri, iar între Sinaia și Bușteni, la Predeal și la Râșnov vor fi prevăzute noduri rutiere. Perioada concesiunii este de 29 de ani, din care primii trei sunt dedicați proiectării și construcției.
Taxa de autostradă va fi stabilită de către statul roman și nu de către concesionar, iar tot statul va fi cel care va încasa banii. În prezent, premierul Ponta a declarat ca s-a stabilit un nivel al taxei de 5,7 lei fără TVA, iar din banii adunați la buget se vor plăti sume regulate către constructor.
C.C.