1.1 C
București
vineri, 22 noiembrie 2024 - 1:02
No menu items!

UPDATE 3,4 milioane de autoturisme ale producătorilor japonezi, rechemate pentru defecțiuni la air-bag

spot_img

3,4 milioane de autoturisme ale producătorilor japonezi, rechemate în fabrică pentru defecțiuni la air-bag

  • UPDATE 2

Nissan România a transmis că 128 de autoturisme din loturile vizate sunt în posesia unor clienți români, însă acestea nu au nicio problemă din punctul de vedere al siguranței pasagerilor. Astfel, singura problema în cazul Nissan ar fi posibilitatea ca airbag-ul să se desprindă de volan după ce se umflă și atenuează impactul. În contextul în care nu sunt probleme ce țin de sigurnața pasagerilor, Nissan România a transmis că îi va anunța pe clienți în luna mai, după ce va strânge date exacte despre proprietari și va primi piesele de schimb.

 

  • UPDATE

Ana-Maria Toma, director de comunicare la Toyota România, a afirmat că, în prezent, compania adună date despre eventualitatea prezenței în România a unor autoturisme implicate în această operațiune. În cazul în care există astfel de loturi, clienții respectivi vor fi contactați, iar autoturismele respective vor fi aduse în service, pe cheltuiala companiei, unde remedierea durează între o oră și două ore și jumătate.

Toyota, Nissan, Honda și Mazda recheamă 3,4 milioane de autoturisme vândute în toată lumea, pentru că sistemele airbag produse de Takata Corp prezintă riscul de a lua foc și de a răni pasagerii, potrivit agenției Reuters.

Mișcarea anunțată joi este cea mai mare rechemare cauzată de Takata, cel de-al doilea producător mondial de airbag-uri și centuri de siguranță.

Acțiunile Takata au scăzut imediat pe Bursa din Tokio cu aproape 10%. Această rechemare este cea mai mare din octombrie 2012, când Toyota a readus peste 7 milioane de vehicule. Amploarea acestor acțiuni preventive subliniază riscurile aduse de lanțurile mondiale de distribuție, în condițiile în care producătorii auto se bazează din ce în ce mai mult pe câțiva distribuitori de componente, ale căror produse sunt folosite la comun, pentru a reduce costurile.

Printre modelele implicate sunt Camry, Yaris și Corolla de la Toyota, Maxima și Cube de la Nissan și Honda Civic. Toate vehiculele sunt fabricate în 2000 sau după acest an.

Într-un accident, este posibil ca airbag-ul pasagerului din față să nu se umfle corect și să ia foc, din cauza unui defect de fabricație. Toyota, Honda și Nissan au declarat că nu s-au înregistrat cazuri de răniri sau decese din această cauză.

În 1995, Takata a fost cauza rechemării în fabrici a 8 milioane de autoturisme, din cauza centurilor de siguranță defecte.

Takata mai distribuie airbag-uri și centuri de siguranță și pentru Daimler AG și Ford Motor Co. Câțiva producători din afara Japoniei au primit astfel de airbag-uri defecte, însă purtătorii de cuvânt ai Takata au refuzat să îi numească.

Toyota readuce în fabrici 1,73 milioane de vehicule produse între noiembrie 2000 și martie 2004. Dintre acestea, 490.000 de vehicule au fost vândute în Europa.

Honda va rechema 1,14 milioane de vehicule, Nissan – 480.000, iar Mazda – 45.500. Airbag-urile defecte au fost fabricate în Mexic.

Vlad Bârleanu

Foto: reuters.com