Aproximativ 20% dintre lucrătorii din magazinele alimentare au avut Covid-19 și majoritatea nu au simptome, a constatat studiul. Munca într-un magazin alimentar pune angajații într-un risc serios de infecție, a constatat un nou studiu american, în special cei care trebuie să interacționeze cu clienții, relatează CNN.
Acești lucrători au devenit probabil o „sursă de transmisie semnificativă” pentru Covid-19, fără să știe măcar că majoritatea studiului erau asimptomatici.
Analiza, publicată joi în revista Occupational and Environmental Medicine, este prima care demonstrează rata semnificativă de infecție asimptomatică, riscurile de expunere și suferința psihologică pe care lucrătorii din alimentație le-au simțit în timpul pandemiei.
În cadrul studiului, 20% din cei 104 lucrători alimentari testați la un magazin din Boston în luna mai au avut teste pozitive de tampon nazal.
Aceasta a fost o rată de infecție semnificativ mai mare decât cea observată în comunitățile din jur, au spus cercetătorii. Lucrătorii care au avut de-a face cu clienții au fost de cinci ori mai predispuși să dea rezultate pozitive pentru Covid-19 decât colegii din alte funcții.
Dar trei din patru dintre cei care au testat pozitiv nu au avut simptome.
„Am fost cu siguranță surprinși să vedem că erau atât de mulți oameni care erau asimptomatici”, a spus dr. Justin Yang, profesor asistent la Școala de Medicină a Universității din Boston și cercetător la Școala de Sănătate Publică de la Harvard care a lucrat la studiu. „Acest lucru este cu siguranță foarte alarmant, deoarece înseamnă că angajații magazinelor cu amănuntul sunt expuși clienților și servesc ca intermediari pentru virus – ca aproape un super-distribuitor.”
Muncitorii din studiu au încercat să ia măsuri de precauție. Aproape toți, 91%, au declarat că poartă o mască de față la serviciu și 77% au spus că poartă și măști în afara serviciului. Cu toate acestea, doar aproximativ 66% au spus că sunt capabili să practice distanțarea socială în mod constant la locul de muncă.
Această incapacitate de distanță socială a avut un impact emoțional, precum și fizic. Aproape un sfert dintre persoanele care lucrează în serviciul de asistență pentru clienți au declarat că au probleme cu anxietatea și depresia, comparativ cu 8% dintre lucrătorii care nu au trebuit să interacționeze cu clienții. Studiul a constatat că angajații care au făcut naveta la locul de muncă cu bicicleta, mașina sau mersul pe jos au fost mai puțin predispuși la depresie decât cei care au folosit transportul public.
Cel puțin 108 lucrători alimentari au murit și mai mult de 16.300 au fost infectați sau expuși la Covid-19, a declarat joi Uniunea Internațională a Muncitorilor Alimentari și Comerciali (UFCW). Sindicatul reprezintă 1,3 milioane de angajați.
Ratele de infecție în rândul lucrătorilor din acest studiu par mari, a spus Yang. Prin comparație, un studiu anterior al infecțiilor cu Covid-19 în rândul lucrătorilor din domeniul sănătății olandeze a constatat că rata infecției a fost de aproximativ 10%.
Yang a spus că speră ca acest studiu să determine guvernul și proprietarii de magazine să ofere o mai bună îndrumare, teste de rutină și protecție pentru lucrătorii din magazinele alimentare.