1.3 C
București
duminică, 22 decembrie 2024 - 21:44
No menu items!

UniCredit Ţiriac Bank a realizat, în 2012, un volum de factoring de aproximativ 800 milioane euro

spot_img

UniCredit Ţiriac Bank a realizat, în 2012, un volum de factoring de aproximativ 800 milioane euro

Volumul operaţiunilor de factoring derulate de UniCredit Ţiriac Bank s-a ridicat, anul trecut, la 796,5 milioane euro, stabil faţă de nivelul înregistrat în 2011. Numărul companiilor care au cesionat către bancă noi creanțe a crescut, în 2012, la 421 de unități, față de 251 de unități în 2011.

 ”Zona de factoring a reprezentat un segment strategic pentru banca noastră începând din 2007, volumul creanţelor gestionate crescând de zece ori în perioada 2008-2012, în condiţiile în care am dorit să răspundem nevoiei clienţilor noştri pentru acest produs. Această nevoie, în contextul economic dificil, s-a amplificat constant”, a declarat Alecsandra Valasuteanu, Head of Factoring UniCredit Ţiriac Bank.

Industriile care au contribuit cel mai puternic la volumul de factoring realizat sunt construcţiile (28%), urmate fiind de segmentul auto&echipamente (19%), metale & chimicale (14%) şi agricultură & industrie alimentară (13%). Structura reflectă, de altfel, specificul pieţei din România, construcţiile fiind cel mai puternic reprezentate în cadrul tranzacţiilor de pe piaţa internă, în timp ce segmentele auto&echipamente şi metale & chimicale sunt reprezentative pentru tranzacţiile de export, respectiv import.

Ponderea cea mai mare în rulajul înregistrat la nivelul lui 2012 au avut-o operaţiunile din factoring domestic (83.2% din totalul creanţelor gestionate). În paralel cu disiparea riscului, banca s-a concentrat însă şi pe susţinerea exporturilor şi importurilor, efort subliniat de faptul că rulajul din factoring-ul de export a crescut cu 163% faţă de 2011, iar rulajul din tranzacţiile de factoring de import a crescut cu 90% faţă de 2011, dar şi de dobândirea statutului de membru cu drepturi depline al Factors Chain International.

Companiile cu cifră de afaceri între 5 şi 50 milioane euro au contribuit cu 52% din totalul volumului de factoring derulat de UniCredit Ţiriac Bank.

Factoringul este un pachet de servicii pe care banca îl pune la dispoziţia companiilor în baza creanţelor pe care acestea le au asupra clienţilor lor. Serviciile incluse în acest pachet sunt: plata în avans a creanţelor cu termene scadente situate în viitor, administrarea creanţelor, colectarea creanţelor şi acoperirea riscului de neplată a debitorilor. În structura produselor de factoring se poate regăsi, practic, mai mult decât o simplă finanţare, în prim plan aflându-se, de această dată, serviciile de consultanţă şi management pe care Factorul le poate pune la dispoziţia companiilor.

”Din punctul de vedere al clienţilor, argumentele pentru alegerea unei facilităţi de factoring sunt multiple. Printre ele se numără accesibilitate ridicată în comparaţie cu produsele tradiţionale de finanţare pe termen scurt, nesolicitarea unor garanţii suplimentare faţă de cesiunea creanţelor preluate în factoring, eficientizarea cash-flow-ului prin externalizarea serviciilor de colectare a creanţelor, protecţia faţă de riscul de neplată al debitorilor şi o finanţare flexibilă”, a adăugat Alecsandra Valasuteanu. UniCredit Ţiriac Bank are o cotă de piaţă estimată la 27% în 2012 în serviciile de factoring.

Cosmina Croitoru