Proiectul Roma Boots, jumătate afacere, jumătate act filantropic, este conceput de Samuel Bistrian, un român care de ani buni locuieşte peste Ocean.
Samuel a povestit, pentru „San Francisco Chronicle”, că a primit prima pereche de cizme de cauciuc la vârsta de şase ani, cu doi ani înainte de căderea regimului comunist din România, scrie Yahoo News. După 1989, părinţii lui au emigrat în America, unde tânărul locuieşte şi în prezent. După ce a terminat colegiul, Samuel a lucrat o perioadă în vânzări, după care a reuşit să găsească soluţia perfectă pentru a îmbina pasiunea pentru modă şi filantropia, conducând în acelaşi timp propria afacere.
Astfel a luat naştere proiectul Roma Boots, al cărui slogan este „Cumperi una. Oferi una”. Pentru fiecare pereche de cizme pe care o vinde, Samuel donează o pereche copiilor sărmani din lume, în primul rând celor care trăiesc în regiuni climatice unde astfel de încălţări chiar sunt necesare.
Tânărul nu a uitat nici de românii şi romii fără posibilităţi din România, pe care i-a vizitat de mai multe ori şi i-a încălţat cu cizme produse de el.
C.A.