5.2 C
București
vineri, 15 noiembrie 2024 - 3:54
No menu items!

Un pod de pe Autostrada București-Pitești s-ar putea prăbuși în orice moment

spot_img

Podul de la km 35, peste râul Argeș, stă să cadă din cauza viiturilor și a unei balastiere, care afectează structura de rezistență

pod km 35

Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România a demarat licitația privind refacerea structurii de rezistență a pilelor de pod de la kilometrul 35 al autostrăzii București-Pitești, în valoare de aproximativ 10,1 milioane de lei, în regim de urgență, pentru a evita un accident tehnic pe Autostrada București-Pitești.

Potrivit proiectului tehnic pentru realizarea lucrărilor „Prag de fund și apărări de mal la pod pe A1 km.35+266, peste Argeș la Podereni”, publicat de Compania Națională de Autostrăzi, din cauza exploatării necontrolate a balastului din râul Argeș, între barajele Golești și Ogrezeni, coroborat cu nefinalizarea lucrărilor la Acumularea de la Ogrezeni, albia râului a suferit recesiuni severe. „Podul de la kilometrul 35 al autostrăzii București-Pitești, ce traversează râul Argeș în zona Podereni, în 2007, a fost supus unui proces de consolidare. Lucrările  prevăzute pentru a spori siguranța podului au fost executate parțial. S-a executat protecția pilelor 4, 5 și 6 dar nu s-a executat pragul de fund, fapt ce a condus la degradarea pilelor”, ne-au declarat susrse oficiale.

În perioada 2007-2010, pe râul Argeș s-au înregistrat viituri importante care au amplificat fenomenele de recesiune a patului albiei și a malului stâng lângă pod. Situația a fost amplificată și de continuarea exploatării de balast, de la circa 30-50 m aval de pod. CNADNR mai spune în documentul citat că la pila 3 există și eroziuni care nu pot fi evaluate. Pila 3 prezintă un risc de tasare sau rotire, necesitând intervenții imediate de consolidare.

În proiectul tehnic privind execuția pragulului de fund al apărării de mal la podul de pe Autostrada București-Pitești, se precizează că aceste lucrări sunt necesare pentru a se evita prăbușirea podului.

Pentru punerea în siguranță în regim de urgență a podului se vor realiza lucrări de protecție a pilei 3, apărările de mal, consolidările talvegului, curățarea și reconturarea albiei precum și lucrările transversale sunt prevăzute a se realiza în regim de urgență, pentru a preîntâmpina un accident tehnic pe autostrada București-Pitești

Deschiderea ofertelor pentru lucrările de refacere a structurii de rezistență a pilelor va avea loc la sfârșitul lunii, iar lucrările vor dura 12 luni.

Valoarea estimată ce cuprinde și cuantumul aferent procentului de diverse și neprevăzute de 7,1% este de 10.194.563 lei, fără TVA. Valoarea aferentă procentului de diverse și neprevăzute de 7,1% este de 665.543 lei. Valoarea estimată a contractului fără diverse și neprevăzute este de 9.529.020 lei fără TVA

Anunțul de licitație

Ștefan Etveș