Anchetă la Compania de Infrastructură, după ce unul dintre șoferii de pe autofrezele care au intervenit pentru deszăpezirea drumurilor a murit la puțin timp după ce a coborât din utilaj. În momentul în care a anunțat că îi este rău acesta era la muncă de aproape 42 de ore. Sindicaliștii din CNAIR spun că bărbatul a murit de epuizare.
Sindicaliştii din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) susţin că un angajat al Secţiei Drumuri Naţionale (SDN) Botoşani, singurul salariat al instituţiei care lucra pe autofreza folosită la deszăpezire, a murit din cauza epuizării.
Reprezentanţii Sindicatului ”Elie Radu” din cadrul CNAIR spun că bărbatul în vârstă de 58 de ani ”a sfârşit tragic de epuizare în timp ce desfăşura activităţi de deszăpezire pe drumurile din Botoşani”.
Conform sindicaliştilor, bărbatul era singurul care deservea autofreza SDN Botoşani. El şi-a anunţat colegii că este foarte obosit şi a cerut să se odihnească, fiind însoţit la cea mai apropiată secţie de drumuri, unde a adormit şi nu s-a mai trezit.
Responsabilul pentru comunicare al sindicatului din CNAIR, Radu Ciobotea, a declarat pentru News.ro că decesul a avut loc vineri dimineaţă. El a precizat că, din informaţiile pe care le are, bărbatul intrase la serviciu marţi şi de atunci nu mai ajunsese acasă. El era cunoscut ca fiind diabetic.
”Codul Roşu de vreme rea şi drumurile blocate de nămeţi îi ţine în alertă maximă pe drumarii din judeţele afectate dar şi pe colegii lor din întreaga ţară în timp ce firmele private care au contract cu CNAIR şi ar trebui să intervină la deszăpeziri stau pe dreapta şi încasează bani. Sindicatul Drumarilor Elie Radu trage un semnal de alarmă asupra deciziilor profund incorecte care duc la lipsa de personal din cadrul direcţiilor regionale şi secţiilor locale de drumuri”, transmit sindicaliştii.
Ei transmit public condoleanţe familiei fostului lor coleg şi precizează că decesul acestui ”este un semnal de alarmă în urma căruia decidenţii trebuie să înţeleagă efortul pe care îl depun zilnic angajaţii instituţiei”.
”Cu un salariu de aproximativ 3.000 de lei oamenii lucrează până la epuizare să asigure siguranţa circulaţiei pe drumurile publice. De mai bine de 80 de ore, drumari din toată ţara s-au alăturat colegilor din judeţele afectate de starea vremii. Aceştia mănâncă şi se odihnesc pe unde apucă în condiţii inumane”, mai transmite sindicatul.
Sindicaliştii atrag din nou atenţia conducerii CNAIR asupra faptului că ”numărul insuficient al angajaţilor şi lipsa utilajelor sunt o problemă majoră cu care drumarii din toată ţara se confruntă”.
Ancheta deschisă de Inspectoratul de Muncă Botoșani va stabili dacă și în ce condiții s-a putut odihni bărbatul în cele aproape două zile cât s-a aflat la serviciu, aproape non stop.
Adina Silav