Cele mai cerute destinații externe în perioada verii sunt Grecia, Spania și Turcia, iar, pe plan intern, Litoralul, Delta Dunării și stațiunile balneoclimaterice, potrivit unui raport al companiei TUI TravelCenter, rețeaua de agenții de turism a Grupului Eurolines.
TUI TravelCenter a încheiat primul semestru al anului 2017 cu o creștere de 52% a vânzărilor de produse turistice, comparativ cu S1 2016. De asemenea, vânzările totale, respectiv cele de pachete turistice, servicii de transport rutier și/sau aerian ale lanțului de agenții TUI TravelCenter și Eurolines au depășit 53 milioane de euro în S1 2017, plus 32% față de S1 2016, peste media pieței.
”O parte semnificativă a vânzărilor se referă la charterele organizate de NOVA Travel, touroperatorul Grupului Eurolines, în parteneriat cu reprezentanții TUI din Turcia, Spania și Grecia”, a afirmat Dragoș Anastasiu, președințele Eurolines Group România.
Concluzii ale raportului:
- Bugetul mediu de vacanță pentru destinațiile interne a crescut ușor în acest an până la aprox. 350 euro/persoană/sejur, iar acest lucru se datorează creșterii calității serviciilor la nivel național (au apărut investiții noi, s-au diversificat serviciile turistice);
- Turiștii români sunt atenți la recenziile despre hotelul/pensiunea care îi interesează și știu exact ce servicii își doresc de la unitatea de cazare;
- Litoralul, Delta Dunării, stațiunile balneoclimaterice și cele montane sunt cele mai căutate destinații interne în 2017;
- Pentru destinațiile externe, bugetul de vacanță s-a menținut acest an la nivelul mediu de 550 euro /persoană/sejur. Cele mai căutate destinații externe de vacanță estivală sunt în 2017 Grecia, Spania și Turcia;
- Se remarcă numărul tot mai mare de români care aleg destinații exotice și croaziere. Bugetul mediu alocat este de 900-1.000 euro/pesoană /sejur;
- Multe dintre pachetele de vacanțe exotice și schi pentru perioada Sărbătorilor de iarnă s-au rezervat deja;
- Per ansamblu, cele mai apreciate destinații ale anului 2017 sunt România, Grecia și Spania;
- Alături de destinațiile populare din zona Mării Mediterane (Turcia, Grecia, Spania), creșteri semnificative ale cererilor s-au înregistrat și pentru România inclusiv pentru litoral, și pentru Bulgaria;
- Destinații exotice -„long haul”- precum Rep. Dominicană, Thailanda, Maldive, Mexic și Bali au o priză din ce în ce mai mare la public și înregistrează creșteri semnificative ale cererii, de peste 15%;
- Există o revenire a destinației Egipt, pentru care interesul a început să crească în ultimele luni.
V.B.