Participarea exportatorilor la diverse târguri și expoziții nu mai este eficientă, tot mai puține companii din străinătate recurgând la astfel de manifestări pentru a-și găsi parteneri, crede Traian Halalai, președintele Asociației Române a Exportatorilor (AREX).
”Este nevoie să găsim alte soluţii, pentru că în acest domeniu cuvântul de ordine este acum networking-ul, cooperarea în reţea, iar exportatorii români trebuie să evolueze în această direcţie pentru a nu pierde oportunităţi”, a explicat preşedintele AREX.
Asociația s-a înființat la începutul acestui an și a avut o primă reuniune la finalul sptămânii trecute. Potrivit reprezentanților AREX, modul în care se derulează afacerile internaţionale se schimbă extrem de rapid şi de aceea este necesară modernizarea legislaţiei în domeniu.
De asemenea, trebuie modernizat atât modul în care funcţionează structurile administrative cu responsabilităţi pe acest segment, cât și acţiunile care se derulează pentru susţinerea companiilor româneşti exportatoare, astfel încât prezenţa românească pe pieţele externe să fie una relevantă.
“Trebuie să avem o voce puternică, pentru a putea să luăm poziţie mai ales în ceea ce priveşte chestiunile legislative, pentru a evita eventuale creşteri de costuri care ar plasa exportatorii într-o zonă de necompetitivitate pe pieţele externe”, a adăugat Marian Năstase, vicepreşedinte Asociaţiei.
Consiliu Director temporar al AREX are următoarea componenţă: Preşedinte – Traian Halalai, preşedintele EximBank, Vicepreşedinte – Gabriel Comănescu, președintele Grup Servicii Petroliere, Vicepreşedinte – Marian Năstase, preşedintele Consiliului de Administraţie al Alro.
C.C.