Compania japoneză Toyota și-a recâștigat poziția de cel mai mare producător de autoturisme din lume în 2012, depășind cu success momentele dramatice din 2011.
Toyota a vândut anul trecut 9,75 milioane de vehicule, cu 22% mai mult față de 2011. General Motors, care a fost cel mai mare producător în 2011, a vândut 9,29 milioane de mașini în 2012, obținând locul al doilea în clasamentul general, transmite BBC. Vânzările companiei japoneze din 2011 au fost afectate masiv de dezastrele naturale din Japonia și Tailanda.
Pe parcursul anului trecut, Toyota și alți producători japonezi au reușit să revină pe piețe importante, în special în SUA. Nissan Motor a raportat vânzări totale de 4,94 milioane de unități, în creștere cu 6%, iar Honda Motor – 3,82 milioane de unități, în creștere cu 19%.
De asemenea, producătorii japonezi au primit un impuls deosebit din noiembrie 2012, când Banca Centrală de la Tokio a permis devalorizarea yenului, permițând marilor exportatori să fie mai competitivi la export. Din noiembrie până în prezent, yenul s-a devalorizat cu 15% față de dolarul american. În schimb, companiile japoneze așteaptă rezolvarea disputei teritoriale dintre Japonia și China, care le-ar permite o ofensivă credibilă pe cea mai mare piață auto din lume.
Vlad Bârleanu