AirHelp, companie specializată în obţinerea compensaţiilor pentru zboruri întârziate, anulate sau suprarezervate, a publicat clasamentul anual al celor mai bune companii aeriene şi aeroporturi la nivel global (AirHelp Score).
Potrivit analizei, Wizz Air, Tarom şi Ryanair sunt cele mai bune companii aeriene din România, iar Aeroportul Otopeni este singurul în topul mondial.
Studiul citat de Mediafax arată că, în perioada analizată, 22 decembrie 2017 – 20 martie 2018, în medie, 17,22% dintre cursele Wizz Air au avut întârzieri (0,58% dintre curse au avut întârzieri mai mari de trei ore), în cazul Ryanair procentajul fiind, în medie, de 18,01% (0,77% mai mult de trei ore), iar în ceea ce priveşte compania românească Tarom, în medie, 29,33% dintre curse au fost întârziate (0,92% mai mult de trei ore). Rutele Tarom cu cele mai multe probleme au fost Londra-Bucureşti, Alicante-Bucureşti, Iaşi-Madrid şi Nisa-Bucureşti.
„Wizz Air, a înregistrat cel mai bun punctaj la toate criteriile de evaluare. La nivel global, Wizz Air se clasează pe locul 13, înaintea unor companii ca Turkish Airlines (locul 15), Emirates (locul 16) sau British Airways (locul 21)”, arată un comunicat al AirHelp.
72 de companii internaționale analizate
Clasamentul AirHelp mai arată că Tarom a înregistrat un scor de 7,31, aflându-se pe locul 49 din 72 în clasamentul mondial, dar înaintea unor companii ca Thomas Cook Airlines, Aeroflot Russian Airlines sau Tap Portugal.
Clasamentul pe România este completat de Ryanair, care la nivel mondial se află la coada listei, numărându-se printre cele mai slabe companii aeriene din Europa, alături de Iberia şi Easyjet.
„În urma evaluării celor 72 de companii aeriene din întreaga lume, Qatar Airways se clasează pe primul loc, fiind urmată de Lufthansa şi Etihad Airways. Clasamentul este completat, în ordinea crescătoare a întârzierilor, de companiile Singapore Airlines, South African Airways, Austrian Airlines, Aegean Airlines, Qantas, Air Malta şi Virgin Atlantic. Patru dintre acestea (Austrian Airlines, Aegean Airlines, Air Malta şi Virgin Atlantic) sunt companii europene”, potrivit studiului.
Henri Coandă, singurul aeroport românesc în top
AirHelp precizează că, la polul opus, pe ultimele cinci locuri, se află Air Mauritius, EasyJet (Marea Britanie), Pakistan International Airlines, Royal Jordanian Airlines şi WOW Air (Islanda).
În privinţa topului celor mai bune aeroporturi din lume, Henri Coandă se află pe locul 116 din 141.
„Totodată, AirHelp a evaluat numeroase aeroporturi de pe toate continentente, luând în calcul punctualitatea zborurilor, calitatea serviciilor şi experienţa pasagerilor în terminale, iar cel mai bun aeroport din lume, cu un punctaj de 8,77, este Aeroportul Internaţional Hamad din Doha, Qatar, urmat de Aeroportul Internaţional Atena (scor 8,69) şi Aeroportul Haneda din Tokyo, Japonia (scor 8,63), iar Aeroportul Internaţional Henri Coandă din Bucureşti este singurul aeroport românesc prezent în clasamentul mondial AirHelp, situat pe locul 116 din 141”, spun iniţiatorii studiului.
Emanuel Stan