4 C
București
vineri, 22 noiembrie 2024 - 16:16
No menu items!

Theodor Berna ia 50 de milioane de euro de la Sorin Oprescu pe o lucrare ce va fi dezafectată

spot_img

Berna_Oprescu

Metrorex se pregătește de o licitație de peste 800 de milioane de euro pentru linia de metrou Pantelimon-Iancului-Universitate-Eroilor. Care va însemna, în mod automat, lucrări de spargere a carosabilului, în primul rând. Numai că Primăria Capitalei întârzie avizarea proiectului magistralei de metrou pentru că s-a apucat de înlocuirea liniilor de tramvai, exact în zona de deasupra metroului. Așa că primarul îngroapă vreo 50 de milioane de euro pe lucrări de reabilitare a tramvaiului și a șoselei de lângă liniile de tramvai, în condițiile în care acele zone vor fi oricum sparte ulterior, pentru construcția stațiilor. Lucrările de reabilitare sunt executate de firma lui Theodor Berna, Tehnologica Radion, abonată la contractele de infrastructură ale Primăriei Capitalei.

Un scandal uriaș legat de avizarea Magistralei 5 de metrou Universitate-Pantelimon mocnește la Primăria Capitalei. Potrivit unor surse avizate din Ministerul Transporturilor, conducerea Primăriei Capitalei întârzie avizarea proiectului privind construcția Magistralei 5 de metrou Eroilor-Universitate-Drumul Taberei.

„În zona Iancului-Pantelimon se investesc zeci de milioane de euro în reabilitarea infrastructurii rutiere și schimbarea liniilor de tramvai. Firma Tehnologia Radion lucrează de zor să încaseze cei aproximativ 50 milioane de euro, pentru că anul viitor încep lucrările la Magistrala 5 de metrou Eroilor-Universitate-Iancului-Pantelimon. Săpăturile încep din Pantelimon spre Iancului. Primăria Capitalei trebuia să amâne proiectul de refacere a carosabilului și liniei de tramvai. Dacă Primăria Capitalei mai întârzie avizele, linia de metrou Pantelimon-Iancului nu se poate finaliza în 2018. Ministerul Transporturilor pierde fonduri europene de sute de milioane de euro pentru metrou”, ne-au explicat sursele din cadrul MTI.

Lucrările angajate de Primăria Capitalei se fac cu Tehnologica Radion, al cărei patron, Theodor Berna, este un abonat la contractele cu statul. Conform surselor din Ministerul Transporturilor, metroul va avea câteva stații comune cu liniile de tramvai.

„Liniile de tramvai plătite cu milioane de euro de Primăria Capitalei vor fi dezafectate. După finalizarea lucrărilor la galeriile de metrou, va fi nevoie de alți bani pentru refacerea carosabilului și liniei de tramvai”, ne-au precizat sursele din cadrul MTI

Fostul director al Metrorex, Gheorghe Udriște, a explicat pentru Sursa Zilei că galeriile de metrou se construiesc începând de la o adâncime de cel puțin 4-5 metri.

Este extrem de păgubos să investești zeci de milioane de euro în lucrări de infrastructură care după nici un an sau doi sunt dezafectate. Autoritățile locale ar fi trebuit să își cheltuiască banii eficient. Nu știu cum justifică autoritățile locale investiția de zeci de milioane de euro în lucrările de tramvai, dacă în același loc va exista și metrou. Vor fi probleme pentru că lucrările la stații implică decopertarea infrastructurii pe o suprafață mare. Trebuie dezafectate liniile de tramvai și stațiile

Gheorghe Udriște
fost director al Metrorex

Conform datelor prezentate de oficialii MTI, tronsonul Magistralei 5 de metrou, Universitate – Pantelimon, va avea nouă staţii, amplasate pe o distanță de aproximativ 4,5 km. Galeriile și stațiile de metrou vor fi construite de-a lungul Bulevardelor Carol I – Pache Protopopescu – Șoseaua Iancului și Șoseaua Pantelimon.

Ștefan Etveș