Taxele percepute pentru eliberarea paşapoartelor şi o serie de tarife auto, printre care şi cele percepute pentru eliberarea permiselor de conducere, pot fi achitate şi la oficiile Poştei Române, conform modificărilor aduse de OUG 41/2016, a anunțat joi compania.
Ordonanța stabilește unele măsuri de simplificare a procedurilor de încasare a unor taxe şi tarife prevăzute de actele normative referitoare la circulaţia pe drumurile publice şi regimul liberei circulaţii.
”Taxele şi tarifele vizate de actul normativ pot fi achitate prin mandat poştal la oricare oficiu sau agenţie a operatorului naţional de servicii poştale. Este vorba despre taxele percepute pentru eliberarea paşapoartelor şi de tarifele pentru confecţionarea şi valorificarea plăcilor cu numere de înmatriculare, a certificatelor de înmatriculare, a autorizaţiilor provizorii şi a permiselor de conducere”, se arată în comunicatul citat.
Cuantumul sumelor transmise prin mandat poştal
Taxele percepute pentru eliberarea paşapoartelor:
a) Paşaport electronic simplu, cu valabilitate de 3 ani, eliberat minorilor cu vârsta până la 12 ani = 258 lei;
b) Paşaport electronic simplu, cu valabilitate de 5 ani, eliberat adulţilor cu vârsta peste 12 ani = 283 lei;
c) Paşaport simplu temporar = 219 lei.
Tarifele auto:
- Tarif pentru confecţionarea şi valorificarea plăcilor cu numere de înmatriculare permanente, de probă, temporare, provizorii şi ale vehiculelor diplomaţilor şi persoanelor asimilate TIP A = 20 de lei/bucata;
- Tarif pentru confecţionarea şi valorificarea plăcilor cu numere de înmatriculare permanente, de probă, temporare, provizorii şi ale vechiculelor diplomaţilor şi persoanelor asimilate TIP B = 23 de lei/bucata;
- Tarif pentru confecţionarea şi valorificarea plăcilor cu numere de înmatriculare permanente, de probă, temporare, provizorii şi ale vechiculelor diplomaţilor şi persoanelor asimilate TIP C = 17 lei/bucata;
- Tarif păstrare combinaţie număr de înmatriculare = 30 de lei;
- Tarif atribuire combinaţie număr preferenţial = 45 de lei;
- Certificat de înmatriculare = 37 de lei;
- Autorizaţie provizorie = 13 lei;
- Permis de conducere = 68 lei.
MAI: 6 modalități de plată a taxelor pentru pașapoarte, permise de conducere și de înmatriculare auto
Odată cu intrarea în vigoare a OUG nr. 41/2016 privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte normative, plata taxei de pașaport, precum și a tarifelor aferente confecționării și valorificării plăcilor cu numere de înmatriculare, atribuirii unui număr de înmatriculare preferențial, păstrării combinației numărului de înmatriculare, contravaloarea certificatelor de înmatriculare, a autorizațiilor provizorii și a permiselor de conducere se poate face prin internet banking, virament, mandat poștal sau în numerar, au precizat, joi, oficialii Ministerului Afacerilor Interne (MAI), într-un comunicat de presă.
Astfel, există 6 modalități de plată a acestor taxe, printr-o singură operațiune de plată:
- Plata prin virament bancar de la orice bancă unde are un cont deschis;
- Plata prin mandat poștal (se poate efectua la orice Oficiu Poștal);
- Plata în numerar la casieriile Trezorerie Statului. (Pentru București, plata se efectuează la casieriile Trezoreriei Sector 5 din Bd. Națiunile Unite nr. 6-8, Calea 13 Septembrie nr.226 și la ghișeele acesteia deschise special în sediul din Șoseaua Pipera nr. 49);
- Plata în numerar la ghișeele serviciilor publice comunitare regim permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor (pentru documentele emise de aceste structuri);
- Plata în numerar la casieriile Instituției Prefectului (pentru pașapoarte);
- Plata prin internet banking.
În ceea ce privește această ultimă modalitate de plată, serviciile publice comunitare pentru eliberarea și evidența pașapoartelor, cât și serviciile publice comunitare regim permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor vor lua măsura temporară de a verifica plățile făcute prin internet banking, pe baza informațiilor puse la dispoziție de către Trezoreria Română.
„Măsura este provizorie până ce Trezoreria Română va dezvolta sistemul informatic necesar validării plăților efectuate direct de către funcționarii de la ghișeu”, mai precizează oficialii MAI.
În aceste condiții, cei care fac astfel de plăți vor prezenta, la momentul depunerii cererii de eliberare a documentelor de care au nevoie, dovada plății generată la momentul efectuării tranzacției, fără certificarea de către bancă.
„Având în vedere că pentru confirmarea tranzacției efectuate prin internet banking este nevoie de mai mult de 24 de ore pentru documentele care se eliberează în aceeași zi în care se depune cererea (pașaportul simplu temporar, permis de conducere etc.), recomandăm cetățenilor să utilizeze modalități de plată a taxelor care permit dovada plății la momentul depunerii cererii”, mai arată oficialii MAI.
T.S.