2.4 C
București
sâmbătă, 23 noiembrie 2024 - 4:05
No menu items!

Tânăra care a rămas fără o mână într-un accident – daune de 1.000.000 de euro de la CNADNR

spot_img

Decizia DEFINITIVĂ a fost luată miercuri de magistrații Curții Supreme

Elena Ghegeliu

Tânăra Georgiana Elena Ghegeliu – despre al cărei caz Sursa Zilei a relatat în premieră în octombrie anul trecut – devine deschizătoare de drum pentru toți cei care rămân cu traume în urma accidentelor suferite pe drumurile naționale. Magistrații Curții Supreme au decis, miercuri, să oblige Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) să-i plătească fetei – care și-a pierdut mâna dreaptă într-un accident rutier – daune de un milion de euro.

Decizia de miercuri a Curții Supreme este DEFINITIVĂ și reprezintă o premieră pentru România, din punctul de vedere al cuantumului despăgubirilor acordate.

În octombrie 2013, Sursa Zilei relata cum a început calvarul Elenei Ghegeliu, o studentă la Drept din Constanța, în a doua zi de Crăciun, în 2006. Elena era cu prietenul ei, într-o mașină Dacia, pe drumul naţional care duce spre Brașov, la km 34. Potrivit informațiilor din dosar, prietenul ei a încercat să evite coliziunea cu BMW, rămas neidentificat, care intrase pe sensul lor de mers și a tras dreapta de volan. În acel moment, a scăpat mașina de sub control, iar autovehiculul s-a oprit într-un parapet metalic de pe marginea drumului, care era deteriorat. Parapetul a străpuns portiera dreaptă a autoturismului şi i-a intrat fetei în mână. Medicii i-au amputat brațul fetei. Toate detaliile accidentului de circulaţie se regăsesc în dosarul deschis de Inspectoratul Județean de Poliție Brașov imediat după accident. Poliţiştilor şi procurorilor braşoveni le-a luat 5 ani să soluționeze definitiv cauza, dar au stabilit clar că prietenul Elenei, Claudiu Ionuț Ion nu se face vinovat de accident. Mai mult, s-a stabilit că vina accidentului o poartă administratorul drumului, adică CNADNR. Acest lucru rezultă şi din expertiza tehnică – auto dispusă în dosarul penal de la Brașov, ale cărei concluzii au fost însușite de toate părțile.

Accidentul se putea evita dacă elementele de siguranța traficului rutier montate pe partea dreaptă a sensului de mers către Brașov a carosabilului, în dreptul km 34, erau în stare reparată și nu creeau pericole, răspunzător fiind administratorul de drumuri care în doi ani nu a reparat parapetul, fiind un real pericol și astăzi pentru traficul rutier

Expertiza tehnică

R.D.