Situaţia este similară în cazul rivalului sud-coreean Samsung, care se poziţionează pe locul secund
Apple a pierdut cotă de piaţă în al doilea trimestru al acestui an, chiar dacă vânzările mondiale de tablete au crescut cu 11% în ritm anual până la 49,3 milioane unităţi, potrivit estimărilor publicate joi de firma de cercetare de piaţă IDC, transmite AFP.
Conform datelor publicate de IDC, Apple rămâne cel mai puternic producător de tablete, chiar dacă livrările sale au scăzut cu 9,3% în ritm anual, până la 13,3 milioane unităţi. Cota de piaţă a grupului american a scăzut la 26,9% în al doilea trimestru al acestui an, comparativ cu 33% în urmă cu un an şi 32,5% în primul trimestru.
Situaţia este similară în cazul rivalului sud-coreean Samsung, care se poziţionează pe locul secund, compania vânzând 8,5 milioane de tablete şi adjudecându-şi 17,2 procente din piaţă. Compania s-a bucurat de o creştere anuală redusă, de numai 1,6 procente, însă a pierdut puţin din cota de piaţă.
Locurile trei, patru și cinci sunt ocupate de Lenovo, ASUS şi Acer. Primele două companii s-au bucurat de creşteri frumoase de 64,7, respectiv 13,1 procente, însă cei de la Acer nu par să găsească soluţia câştigătoare şi scad dramatic cu 36,3 procente.
IDC subliniază că mizează în continuare pe o creştere a vânzărilor de tablete pe ansamblul acestui an, însă creşterea va fi mai lentă decât cea înregistrat în anii precedenţi.
C.A.