Cheltuielile globale cu publicitatea pe social media le vor depăși pe cele din presa scrisă până în 2020, potrivit unui studiu al agenției de publicitate Zenith Optimedia, filială a grupului francez Publicis.
Studiul “Advertising Expenditure Forecasts”, publicat luni, arată că sumele cheltuite pe cheltuielile publicitatea pe rețelele sociale înregistrează o creștere de 20% pe an și în 2019 vor ajunge la 50,2 miliarde de dolari, comparativ cu 50,7 miliarde de dolari pentru presa scrisă.
În 2020 însă, publicitatea pe social media o va devansa ”lejer” pe cea din presa scrisă. În plus, publicitatea pe platforme precum Facebook și Twitter va reprezenta 20% din totalul cheltuielilor cu publicitatea pe Internet în anul 2019, față de 16% în prezent.
”Social media și video online sunt motoarele care susțin o creștere continuă a cheltuielilor mondiale cu publicitatea, în pofida amenințărilor politice la adresa economiei”, susține Jonathan Barnard, director de prognoze la Zenith.
Pe asamblu, Zenith prognozează o creștere de 4,4% a cheltuielilor mondiale cu publicitatea în 2017, un ritm similar cu cel din 2016.
În acest an, piața a fost ajutată de o serie de evenimente precum Jocurile Olimpice, Referendumul din Marea Britanie cu privire la Brexit și alegerile prezidențiale din SUA.
Publicitatea video online cunoaște o creștere rapidă, de 18% pe an, și ar urma să ajungă la un total global de 35,4 miliarde de dolari în 2019, mai mult decât publicitatea la radio, dar mult în urma publicității pe televizor.
Dezvoltarea rapidă a platformelor de social media pe dispozitivele mobile, viteza crescută de conectare la Internet și tehnologiile mai sofisticare au modificat modul în care consumatorul se informează. În replică, industria media a fost afectată de evoluțiile din industria de advertising, firmele redirecționând bugetele de publicitate dinspre sursele tradiționale de genul presă scrisă spre siteuri web.
T.S.