1.1 C
București
vineri, 22 noiembrie 2024 - 1:12
No menu items!

Studiu: Industria auto este motorul economiei românești, pe lângă retail și IT

spot_img

Industria auto este unul dintre principalii piloni ai economiei românești, angajând în total peste 150.000 de persoane și contribuind la 47% din exporturi în 2016, conform unui studiu al companiei Euler Hermes, citat de Agerpres.

De la an la an, industria autovehiculelor se bucură de o rentabilitate puternică. În 2016 a înregistrat o rată de creștere impresionantă, + 9% față de 2015, iar media globală a avansat cu 1,6%. În acest ritm, se poate vorbi despre o creștere de 6-7% pe an până în 2020.

Până acum sectorul a fost condus de producătorii de automobile, unde Dacia-Renault s-a aflat pe locul 11 la nivel european, cu aproape 360.000 de unități de produse în 2016. În prezent, cea mai mare parte a creșterii provine de la producătorii de piese și componente auto.

Marii jucători de pe piață nu sunt transparenți în privința estimărilor și datelor financiare, iar finanțarea bancară este furnizată de obicei la nivel de grup în condiții favorabile în comparație cu cele locale.

Anul 2016 a fost unul dintre cei mai buni din ultimul deceniu, înregistrându-se o creștere cu 17,4% a numărului de înmatriculări de vehicule, până la 510.000 de unități, din care aproximativ 22% (115.000 de unități) automobile noi.

Piața leasingului financiar a crescut cu 25% în 2016, până la două miliarde de euro, din care aproape 77% reprezintă automobile și vehicule utilitare ușoare. Companiile au reprezentat 97% din totalul clienților de leasing financiar, urmate de persoanele fizice, cu 2%, și de sectorul public, cu 1%. Flota de autovehicule de leasing operațional a crescut cu 8%, până la 60.000 de vehicule în 2016 (adică aproximativ 13% din toate înregistrările de autoturisme noi), cu așteptări de creștere similare pentru 2017.

Cifra de afaceri totală a sectorului auto în 2016 a depășit 20 de miliarde de euro, determinată de exporturi, pe măsură ce piața locală este relativ mică și se concentrează pe vehiculele second-hand.

Principalele companii auto care activează în România sunt Dacia (cifră de afaceri de 4,2 miliarde euro în 2015), Ford (0,8 miliarde euro), iar din urmă vine grupul Volskwagen în calitate doar de comerciant și distribuitor, cu o cifră de 0,4 miliarde euro.

T.S.