-1 C
București
luni, 23 decembrie 2024 - 4:03
No menu items!

Studiu EY: Peste 60% din utilizatorii români stau pe smartphone între 2 și 6h/zi. Grafice

spot_img

Mobilitatea digitală și conectivitatea sunt tot mai importante în viața personală, dar și în mediul de afaceri, conform studiului Utilizarea dispozitivelor mobile, lansat miercuri de EY România.

Utilizatorii români poartă peste tot dispozitivele mobile cu ei, le verifică frecvent și foarte des se întâmplă să utilizeze mai multe dispozitive mobile în același timp.

Top 3 al celor mai utilizate dispozitive mobile în fiecare zi arată că 62% dintre utilizatorii de smartphone, 23% dintre utilizatorii de telefon mobil și 18% dintre utilizatorii de tabletă folosesc aceste dispozitive mobile între 2 și peste 6 ore/zi.

Două treimi dintre respondenți spun că, din momentul trezirii și până se uită la dispozitivul mobil, trec sub 30 minute. Pentru 29% dintre respondenți, rutina dimineții începe cu verificarea dispozitivului mobil înainte de micul dejun și uneori chiar înainte de spălatul pe față.

Creșterea nevoii de fi conectat se reflectă nu numai în primul lucru pe care îl fac utilizatorii dimineața, dar și în frecvența cu care se uită la dispozitivele mobile în timpul unei zile.

52% dintre respondenți spun că se uită între de 11 și 50 de ori în fiecare zi la dispozitivele lor mobile, iar 22% se uită între 51 și peste 200 de ori în fiecare zi. Cea mai mare frecvență de utilizare a dispozitivelor mobile – peste 200 de ori în 24 de ore – se constată la segmentul de vârstă 25-35 de ani (41%).

Industriile care oferă respondenților cea mai bună experiență de accesare a informației pe dispozitivul mobil sunt:

  • media și divertisment (63% dintre respondenți)
  • industria de servicii financiar-bancare (52%)
  • tehnologie și IT (47%)
  • telecomunicații (36%)

Industriile precum construcții și imobiliare (8%), leasing și asigurări (4%) și petrol și gaze (3%) au de îmbunătățit experiența de accesare a informației pe dispozitive mobile.

uz ey

37% dintre respondenții la sondaj vizionează 1-5 conținuturi video/săptămână, 21% peste 15 conținuturi video/săptămână, 19% vizionează între 6 și 10 conținuturi video, în timp ce doar 14% dintre respondenți nu vizionează nici un conținut video pe săptămână.

Studiul EY scoate în evidenţă şi utilizarea unui număr mare de aplicații, ceea ce se explică și prin categoriile diverse din care acestea fac parte: 66% dintre respondenți folosesc aplicații din categoria business, 60% din categoria foto & video, câte 46% din categoria muzică și entertainment, cele mai coborâte valori la utilizarea aplicațiilor le înregistrează categoriile lifestyle (28%), health & fitness (25%) și sport (17%).

categorii

Analiza are la bază 1.040 de răspunsuri la un chestionar alcătuit din 33 întrebări primite în perioada 8-29 iunie 2015 de la respondenți preponderent din mediul urban, cu vârste între 18 și 55+ ani, din 31 de județe ale țării.