4 C
București
vineri, 22 noiembrie 2024 - 16:51
No menu items!

Studiu EY: Cum percep românii riscurile de navigare online de pe dispozitivele mobile

spot_img

Aproape toți utilizatorii de dispozitive mobile online din România sunt preocupați de confidențialitatea comunicării prin dispozitivele mobile, iar cele mai sensibile date sunt parola de acces la contul bancar, codul de securitate al cardului bancar și CNP-ul, potrivit unui studiu realizat de compania de consultanță EY.

Studiul, denumit ”Utilizarea dispozitivelor mobile în România”, ia în calcul următoarele dispozitive: smartphone, tableta, telefonul mobil, phablet, smartwatch și brățara fitness.

Principalele concluzii ale cercetării:

  • Pentru 60% dintre respondenți, confidențialitatea este extrem de importantă, pentru 27% este foarte importantă și pentru 10% este importantă. Suma de 97% a valorilor este un indicator despre relația pe care utilizatorul o vrea cu online-ul privind regimul de confidențialitate a datelor pe care le primește și expediază.
  • Atunci când folosesc dispozitivul mobil, pe respondenți îi preocupă cel mai mult: parola de acces la contul bancar (83%), codul de securitate al cardului bancar (80%), codul numeric personal (68%), conținutul mesajelor din email (67%). Cel mai puțin îi preocupă confidențialitatea căutărilor din motoarele de căutare (21%), obiceiurile de cumpărare (19%) și opțiunile politice (7%).
  • În funcție de vârsta respondenților, cei mai deschiși să plătească în magazin folosind dispozitivul mobil sunt cei de 35-45 ani (35%), urmați la egalitate (cu 24%) de către cei de 45-55 ani și cei de 25-35 ani care ar plăti în acest mod indiferent de sumă.
  • Proporția celor care nu acceptă cookies atunci când navighează online este sensibil egală 49% vs. 51% cu cea a celor care acceptă cookies. Se disting astfel două tipuri posibile de utilizatori: 1. utilizatorul “just browsing” – pentru care colectarea datelor este percepută drept încălcare a confidențialității, 2. utilizatorul “determined buyer” care are o nevoie articulată, caută cu țintă, vrea opțiuni și acceptă colectarea datelor din motive pragmatice.
  • Se constată un comportament precaut privind transferul de bani către o altă persoană (33%), plata în magazin (20%). Nu rămâne decât ca băncile și instituțiile financiare din România să implementeze pe lângă sistemul de plăți cu cardul și unul de plăți cu ajutorul dispozitivelor mobile utilizând protocoale de autentificare și de protecție a datelor performante și sigure.
  • În opinia respondenților, principalele beneficii pe care le aduce utilizarea dispozitivelor mobile sunt mobilitatea, accesibilitatea, conectivitatea, utilizarea eficientă a timpului, utilizarea aplicațiilor și promptitudinea în răspuns.