Reflexele de comportament la utilizarea dispozitivelor mobile pot fi condiționate de genul utilizatorilor, potrivit unui studiu publicat de compania de consultanță EY România.
”Folosim tehnologia dispozitivelor mobile, doar că diferențiat. Tipul de dispozitiv, vârsta și mai ales genul ne influențează comportamentul de consum al informației. Influența genului asupra utilizării dispozitivelor mobile consemnează existența unor diferențe importante. Dispozitivele mobile sunt unisex. Avem acces la aceeași tehnologie doar ca alegem să o folosim diferit. Acestea se auto-selectează la vânzare prin caracteristicile pe care fiecare gen le caută. În actuala fază de dezvoltare a acestui tip de tehnologie, asistăm la marketarea nediferențiată a dispozitivelor mobile. Este foarte probabil ca, în viitor, poziționarea dispozitivelor mobile să fie clar segmentată în funcție de gen și/sau customizată în funcție de acesta”, a declarat Constantin Măgdălina, Knowledge Management Senior, EY România.
Principalele concluzii ale studiului:
- În funcție de gen și ținând cont de dispozitivele deținute, 58% dintre femei dețin telefoane mobile și 53% dețin smartphone, în timp ce bărbații sunt clar majoritari privind deținerea phabletelor 72%, brățărilor fitness 58% și smartwatch 78%.
- “Fear of Missing Out” (FOMO) pare să fie principala modalitate de utilizare a acestora. Femeile sunt mai prompte în utilizarea dispozitivelor mobile, 64% dintre acestea accesându-le imediat după momentul trezirii. Distribuția valorilor în funcție de gen se echilibrează pe măsură ce trece timpul de la momentul trezirii și până când respondenții se uită la dispozitivul mobil.
- Creșterea nevoii de fi conectat este mai pregnantă în cazul bărbaților decât în cel al femeilor. Dintre respondenții care se uită la dispozitivul mobil, de 10-50 de ori în medie 56% sunt femei, în timp ce dintre respondenții care se uită la dispozitivul mobil între 51 și peste 200 de ori în fiecare zi, în medie 53% sunt bărbați.
- Cu excepția efectuării plăților și a diseminării de fișiere pe care le au în comun cu bărbații, femeile folosesc dispozitivele mobile pentru cele mai diverse scopuri. Dintre acestea, top 3 a celor mai mari valori înregistrate sunt pentru rețelele sociale 59%, jocuri 57% și la egalitate cu 55% shopping și distracție.
- Femeile de 35-45 ani înregistrează cele mai mari valori la deținerea phabletelor 46%, tabletelor 41%, telefoanelor mobile 35% în timp ce smartphone-urile (35%), brățarile fitness (47%) și smartwatch (57%) sunt deținute de femeile de 25-35 ani.
- În cazul bărbaților, cei de 35-45 ani înregistrează cele mai mari valori la deținerea brățărilor fitness 56%, smartwatch 48%, tabletelor și smartphone-urilor câte 39% și phablete (36%), în timp ce telefoanele mobile sunt deținute preponderent de bărbații de 45 ani (29%) și 55+ ani (26%).
- Pe baza acestor rezultate, s-ar putea spune că atât femeile cât și bărbații sub 45 de ani sunt mai deschiși să utilizeze cele mai nou apărute tipuri de dispozitive mobile cum sunt smartwatch-urile, phabletele sau brățările fitness. Pe măsură ce urcăm pe scala de vârstă putem observa un comportament conservator de utilizare în pondere ridicată a telefoanelor mobile.
- În funcție de frecvența utilizării dispozitivelor mobile, femeile înregistrează valori clar mai mari (60%) decât ale bărbaților (40%) în cazul telefonului mobil și tabletei (65%) și sensibil mai mari în cazul smartphone-ului (52%). Phableta, brățara fitness sau smartwatch-ul, au valori clar mai mari de frecvență a utilizării la bărbați decât la femei. Cu alte cuvinte, bărbații utilizează mai frecvent cele mai nou apărute tipuri de dispozitive mobile decât femeile.
- Dintre categoriile diverse de aplicații, femeile le folosesc preponderent pe cele de lifestyle (67%), health & fitness (59%) și cărți (57%) în timp ce bărbații folosesc aplicațiile de sport (63%), utilități (58%) și finanțe (55%).
- Cu o medie de (63%), femeile spun ca folosesc între 1 și 10 aplicații în timp ce 64% dintre utilizatorii care folosesc peste 10 aplicații pe dispozitivul mobil sunt bărbați. O posibilă explicație este că femeile folosesc intensiv aplicațiile pentru zonele lor de interes în timp ce bărbații folosesc extensiv aplicațiile și explorează tot mai multe opțiuni.
- 56% dintre respondenții care vizionează peste 15 conținuturi video sunt bărbații în timp ce respondenții care spun că vizionează între 1 și 10 conținuturi video sunt preponderent femei. De menționat că dintre cei 14% din numărul total de respondenți care nu vizionează niciun video – 51% sunt femei și 49% sunt bărbați. Chiar dacă că bărbații sunt mai orientați spre consumul de conținut video pe palierul superior, femeile echilibrează proporția printr-un consum mult mai mare pe celelalte paliere.