4 C
București
vineri, 22 noiembrie 2024 - 17:41
No menu items!

Studiu EY: Ce așteptări au adolescenții de la viitorul loc de muncă

spot_img

Adolescenții care pășesc astăzi pe piața muncii sau pe băncile facultății au deja așteptări bine conturate privind traseul lor profesional și mediul în care doresc să lucreze, potrivit studiului Global Generations 3.0, realizat de compania de consultanță EY.

Studiul a fost realizat cu 3.200 de tineri, cu vârste între 16 și 18 ani, cunoscuți de asemenea ca Generația Z, în legătură cu factorii care le influențează încrederea în viitorii angajatori și în luarea deciziilor de angajare pe viitor.

Principalele concluzii ale cercetării:

  • 66% pun cel mai mare preț pe echitatea privind remunerația, promovarea și oportunitățile de învățare la viitorul loc de muncă.
  • 58% declară că experiența de lucru a părinților lor a avut un impact pozitiv asupra nivelului de încredere pe care îl au în viitorii lor angajatori.
  • Cei care spun că experiența părinților a avut un impact negativ asupra lor, indică drept motive faptul că: ”părintele nu a primit o mărire de salariu de mulți ani” (39%); ”părintele nu își agreează sau nu are încredere în șeful său” (33%); ”părintelui nu îi place locul de muncă”; ”nu își agreează / nu are încredere în colegi” (30% fiecare); și ”nu agreează / nu are încredere în conducerea companiei”(28%).
  • Un sfert dintre adolescenți resimte un impact negativ asupra nivelului de încredere în viitorii angajatori atunci când părinții lucrează pentru o companie care a concediat angajați în urma unei restructurări.
  • Cei mai importanți cinci factori indicați de respondenții din Generația Z care au încredere într-un șef sunt: „mă tratează cu respect” (71%); „are un comportament etic” (65%); „remunerează și promovează oamenii în mod echitabil, fără a discrimina în funcție de gen, etnie sau mod de gândire” (64%); „comunică deschis și transparent” (62%); și „ia decizii înțelepte de business” (61%).
  • În privința persoanelor în care au încredere pentru a-i sfătui în deciziile de angajare, respondenții din Generația Z au spus că cel mai probabil vor avea încredere în mamele lor (58%), urmate îndeaproape de tați (53%). Aproximativ o treime declară că ar avea încredere într-un profesor (39%), sau frate (36%), dar și în angajații companiei vizate, inclusiv interni (35%).
  • La nivel global, aproape jumătate dintre adolescenții cu vârsta între 16 și 18 ani declară că atunci când vor hotărî să se angajeze pentru prima dată, vor prefera o companie de mari dimensiuni (48%), care are peste 2.000 de angajați, sau o companie de dimensiuni medii (45%), care are între 500 și 1.999 angajați. 39% se gândesc să își înceapă propria afacere sau să lucreze pentru o companie mică.
  • Doar o treime ar opta pentru un loc de muncă în instituțiile de stat și mai puțin de un sfert ar dori să lucreze în domeniul serviciilor sociale sau în domeniul non-profit.

V.B.