Aproape 81% dintre bucureșteni declară că au fost cel puțin o dată pe lună în parc sau în zone verzi, sau mai des în ultimul an.
Pe următoarele locuri în topul preferinţelor bucureştenilor pentru timpul liber se află mall-ul (64,3%), biserica (59%), sala fitness/sport de întreținere (30,3%), conform unui studiu realizat de Institutul Național pentru Cercetare și Formare Culturală, în intervalul iulie-septembrie 2015, la solicitarea ArCuB. Cercetarea mai arată că 78,5% se informează despre evenimentele culturale la care merg din reclame, presă, TV și radio.
În București, mai mult de un sfert din populație (26,9%) alocă privitului la televizor în fiecare zi a săptămânii o medie de 2 ore, iar 24,7% o medie de o oră zilnic. Cei care dedică 3-4 ore pe zi televizorului sunt mai puţini în timpul săptămânii (19%), dar mai mulţi în weekend(28,9%).
Conform studiului, citat de agerpres.ro, sectoarele 1 și 2 au cea mai îmbătrânită populație din tot orașul din punct de vedere al profilului consumatorului. În sectoarele 1 și 2, gusturile de consum cultural domestic se centrează pe consum de televizor și radio, dar este relativ ridicat și interesul pentru lectură. Consumul cel mai ridicat de televizor este în sectorul 3, iar cel de carte este cel mai scăzut. Deși sectorul 3 cuprinde cele mai multe monumente, obiective culturale, instituții de spectacol, interesul populației pentru consumul privat, în casă, este mai mare. Sectoarele 5 și 6 au o pondere mai ridicată de tineri și astfel și de oameni mai interesați de consumul de internet acasă, de film sau muzică (consum digital).
Printre hobby-uri, cei mai mulți au ales dans (35,1%) apoi fotografie (21,1%) dar şi altele, printre care poezii, proză, jurnal, meșteșuguri tradiționale, muzică sau canto.
Studiul este bazat pe un sondaj de opinie care a inclus un eșantion de 1.068 de persoane cu vârsta de peste 14 ani, cu o marjă de eroare de plus/minus 3%, cu reprezentativitate de 95%.
S. M.