Serviciul de Telecomunicații Speciale a luat măsuri legislative, tehnice și operaționale pentru eficientizarea sistemului 112,
inclusiv reinstruirea și testarea psihologică a operatorilor,
anunță instituția printr-un comunicat dat publicitîții vineri.
Conform sursei citate, personalul centrelor unice pentru apeluri de urgență a fost reinstruit prin intermediul unor programe și cursuri
dedicate creșterii competențelor de comunicare și scăderii vulnerabilității emoționale.
De asemenea, operatorii 112 au beneficiat de consiliere psihologică, cu rol de creștere a rezistenței la situații de stres accentuat.
S-au luat măsuri pentru intensificarea analizei modului de operare a serviciilor furnizate de operatorii 112, prilej cu care a fost efectuat un nou set de testări psihologice.
Disfuncționalitățile majore atât de ordin tehnic cât și în ce privește atitudinea lucrătorilor din cadrul sistemului 112 au ieșit la iveală o dată cu tragedia de la Caracal când, adolescenta Alexandru Măceșanu, a cerut în zadar ajutor operatorilor 112.