Guvernul a fost informat și a aprobat, miercuri, proiectul de hotărâre pentru adoptarea strategiei de privatizare a Societăţii Naţionale Transport Feroviar de Marfă ”CFR-Marfă’, a anunţat purtătorul de cuvânt al Executivului, Andrei Zaharescu.
În informare este prezentat stadiul în care se află pregătirile pentru privatizarea CFR Marfă.
Proiectul de hotărâre de guvern a fost întocmit de Ministerul Transporturilor şi se află în circuitul legal de avizare la celelalte ministere şi instituţii implicate, a spus reprezentantul Guvernului. După rezolvarea tuturor eventualelor observaţii, proiectul va fi transmis spre avizare ultimei instituţii, şi anume Ministerului Justiţiei, în formă refăcută.
Societatea CFR Marfă se află într-o situaţie extrem de delicată, cu datorii de 450 milioane de euro în acest an față de profitul de 250 milioane euro înregistrat la începutul anilor 2000.
De asemenea, nici situaţia parcului rulant nu este mai bună, 13 000 din cele 30 000 de vagoane ale companiei urmând să fie vândute la fier vechi pentru că au durata de viaţă depăşită. Restructurarea, simptomatic pentru companiile de stat din România, nu a vizat managementul, ci marea masă a salariaţilor, de la 30 500 de angajaţi în 1998, la înfiinţare, compania ajungând la doar 9 100 salariaţi în prezent.
CFR Marfă a avut mai multe dificultăți financiare și sociale în ultimii ani și a fost acuzată, nu odată, de practici anticoncurențiale și abuzuri. În 2006 a fost amendată de Consiliul Concurenței cu peste 7 milioane de euro pentru abuz de poziție dominantă.
Conform bugetului pentru 2012 publicat în Monitorul Oficial, Compania CFR Marfă are prevăzute pentru acest an venituri de peste 400 de milioane de euro şi cheltuieli de 425 de milioane de euro, încheind aşadar anul cu pierderi de 25 de milioane de euro.