Serviciul de Protecție și Pază (SPP) se ferește să lămurească problema refuzului unor demnitari de a beneficia de serviciile stabilite conform legii.
Solicitat de Sursa Zilei să explice ce se va întâmpla cu ofițerii care trebuie să asigure paza și protecția demnitarilor ce refuză serviciile acestora, SPP evită să lămurească situația, fie din necunoașterea legii, fie din cauza unor disfuncții majore de comunicare, precizând doar că își desfășoară în continuarea actrivitatea conform legii.
Solicitarea formulată de Sursa Zilei se înscrie în cadrul legal prevăzut de Legea 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, fără a încălca normele sau prevederile legislației privind informațiile clasificate, atâta vreme cât întrebările se refereau la elemente tehnico-administrative și de interpretare a cadrului legal de funcționare.
În plus, SPP, ca serviciu plătit din banii contribuabililor, are obligația să informeze opinia publică despre situația în care se află demnitarii români, în definitiv și ei plătiți de la bugetul public. Mai ales că, în ultimul timp persistă în spațiul public o stare de incertitudine referitoare la protecția acestora.
Sursa Zilei a transmis o solicitare SPP, pe 30 ianuarie 2018, iar termenul convenit pentru răspunsurile ce urmau să fie formulate de reprezentanții serviciului a fost 1 februarie 2018. Asta, cu atât mai mult cu cât, întrebările vizau aspecte legislative și, prin urmare, răspunsurile puteau fi argumentate cu articole de lege – Legea de organizare și funcționare a SPP.
Serviciul a transmis, însă, Sursa Zilei, un răspuns ce poartă data de ieșire 9 februarie 2018. Răspuns e mult spus, pentru că, în realitate, toate cele trei întrebări adresate SPP au rămas fără răspunsuri.
Documentul – semnat Compartimentul de Informare și Relații Publice – conține două fraze. Prima: “Serviciul de Protecție și Pază își defășoară activitatea, ca și până acum, conform legii.”. A doua reprezintă culmea sfidării: “Vă mulțumim pentru interesul acordat și vă asigurăm de întreaga noastră disponibilitate de a colabora și pe viitor pentru corecta infomare a opiniei publice”.
Asta în condițiile în care, în lipsa purtătorului de cuvânt al serviciului, Bogdan Onea (absent din motive medicale), angajații Biroului de Relații Publice folosesc telefonul fix al instituției pe post de mobilier – centrala face legătura către acest birou, unde timpul de așteptare ajunge chiar și la zece minute, pentru ca, în final, apelul să nu fie preluat de nimeni.
Raluca Dan