SPP face anchetă la Aeroportul Henri Coandă, după ce filmulețul cu Klaus Iohannis îmbarcându-se într-un avion privat a apărut în presă.
Administrația Prezidențială i-a închiriat lui Klaus Iohannis un avion privat pentru a se putea deplasa de la București la Cluj și apoi la Bruxelles.
După ce informația a apărut în presă, ofițeri ai SPP au descins la Compania Aeroporturi București pentru a investiga cum a ajuns să fie mediatizat filmulețul în care Iohannis era surprins urcându-se în aeronava privată.
SPP reclamă existența unui „incident de securitate națională”. Legea le permite culegerea, verificarea şi valorificarea informaţiilor necesare, numai pentru îndeplinirea atribuţiilor de asigurare a pazei demnitarilor.
Contactat telefonic, purtătorul de cuvânt al SPP, Dana Belciug, a precizat că nu deține informații legate de o eventuală anchetă sau de eventuale verificări care să fi fost făcute de către SPP la Aeroportul Internațional “Henri Coandă” în legătură cu imaginile publicate în presă cu aeronava privată folosită de președintele Klaus Iohannis.
Pe de altă parte, însă, oficiali ai SPP au precizat pentru Sursa Zilei că SPP are dreptul să facă verificări doar în cazul în care deține informații sau există suspiciuni că imaginile ar fi fost furnizate presei chiar de un ofițer al SPP, aflat în misiune pe aeroport, pentru a asigura protecția președintelui Klaus Iohannis.
Purtătorul de cuvânt al Aeroportului Henri Coandă, Valentin Iordache, ne-a declarat că „referitor la un eventual filmulet, orice angajat de pe platforma aeroportului putea să-l faca, pentru că telefoanele mobile nu sunt interzise”. „Trebuie să se înțeleagă clar că pe platforma aeroportului activează multe entități -agenți de handling, catering, refueling, instituții ale statului, precum Poliția, Poliția de Frontieră, Vama, SRI, ROMATSA, Tarom, alte companii aeriene și personal al aeroportului”, a precizat Valentin Iordache. „Iar imagini de acest gen apar frecvent în presă”, a conchis Iordache.
Într-adevăr, în cazul imaginilor cu Viorica Dăncilă pe aeroport, SPP nu a mai întreprins nicio anchetă.
Istoria companiei contractată de Administrația Prezidențială
Aeronava privată este operată de o companie luxemburgheză – Global Jet Luxembourg SA (fostă Silver Arrows SA) – deținută de Antoine Jacques Raymond DAVID și Mike Antoine Torsten SAVARY. Firma a fost administrată până acum o lună de Michel Wolter este un politician luxemburghez. A fost cel mai tânăr membru al Camerei Deputaților atunci când a fost ales în 1984 și a ocupat funcția de ministru al internelor din 1995 până în 2004. Este om de afaceri și fost jucător de tenis de masă internațional, fiind la un moment dat și președintele Federației de Tenis din Luxemburg.
Compania a fost fondată sub numele de Silver Arrows, în 1998, de firma MORASTO JALOP (CMJ) B.V., un offshore olandez, și de miliardarul Michel Reybier, proprietarul, printre altele, al unui luxos lanț de hoteluri numit La Reserve Group, cu proprietăți în Franța și Elveția.
În 2002, societatea și-a schimbat denumirea în cea actuală.
În urmă cu mai mulți ani, președintele Consiliului de Administrație era Georges Gudenburg, un avocat luxemburghez, fost politician, al cărui nume apare în scandalul Paradise Papers, o investigație mondială privind afacerile offshore. Gudenburg apare, alături de actualul proprietar al Global Jet Luxembourg, Antoine Jacques Raymond DAVID, în offshore-ul maltez, Business Aviation Investments LTD, deținută de LAM Investments SARL, cu sediul la aceeași adresă a Global Jet Luxembourg. Gudenburg a fost secretarul general al Partidului Democrat din Luxemburg.
Din 2015, administratorii societății sunt Michel REYBIER, și Emmanuel SERGEANT.
Ioana Theodoru