Poliţia Rutieră a lansat un spot video pentru a atrage atenţia asupra pericolelor consumului de alcool la volan. Deoarece cu ocazia sărbătorilor de iarnă creşte numărul accidentelor rutiere cauzate de consumul de alcool, s-a ales această perioadă pentru prezentarea spotului video.
Spotul, intitulat „Şampania”, transmite mesajul „Să bei şi să conduci e o crimă. Sărbători responsabile”. Imaginea prezentată este cea a unei sticle de şampanie care tocmai a fost desfăcută, pe fundal se aude o împuşcătură, apoi gâtul sticlei fumegă îndelung.
Spotul poate fi vizionat pe Youtube, dar va fi difuzat şi la mai multe posturi TV în regim de campanie socială.
„Sticla pe care o goleşti înainte să conduci te poate transforma într-un criminal. Era nevoie de o astfel de abordare agresivă în preajma sărbătorilor, perioadă din an când creşte concentraţia de alcool în sângele românilor. Poate văzând acest spot, mai puţini şoferi se vor încumeta să conducă atunci când ar trebui să ia un taxi. Ideea spotului o aveam de ceva timp. La un moment dat, s-a ivit ocazia să o şi filmăm cu o cameră performantă. Restul a mers perfect, puţine proiecte din an se aprobă şi se produc atât de repede. Colaborarea cu Poliţia Rutieră a fost o experienţă profesională exemplară”, a declarat Liviu David, creativ director la Next Advertising, agenţia de publicitate care a realizat spotul.
Şeful Direcţiei Rutiere, Lucian Diniţă, a declarat că, în paralel cu această campanie, vor fi controale în trafic în care şoferii vor fi testaţi cu aparatul etilotest, având în vedere faptul că, în general, în perioada sărbătorilor de iarnă tentaţia de a consuma băuturi alcoolice şi de a conduce apoi autovehicule este mai mare.
Potrivit datelor de la Direcţia Rutieră, în primele zece luni ale anului au fost depistate la nivel naţional 23.334 de cazuri de şoferi băuţi la volan, fiind întocmite 8.472 de dosare penale şi aplicate 14.862 de sancţiuni contravenţionale.
O.D.