Reprezentanții mediului privat le cer politicienilor crearea unui mediu predictibil
Peste 54% dintre întreprinderile mici și mijlocii doresc să-și mențină afacerea la dimensiunile actuale în următorii doi ani iar peste 36% intenționează să-și extindă moderat afacerea, potrivit unui sondaj dat publicității de Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România.
Sondajul a fost realizat pe un eșantion de 1.569 de întreprinzători, a declarat Ovidiu Nicolescu, președintele organizației.
Principalele concluzii ale studiului:
- 54,11% vor să-și mențină afacerea la dimensiunile actuale în perioada 2015-2016,
- 36,7% vor să-și extindă moderat afacerea,
- 4,82% vor să se extindă rapid,
- 2,15% vor să reducă dimensiunea afacerii,
- 1,83% vor să-și închidă afacerea,
- 0,39% vor să-și vândă afacerea.
Nicolescu a afirmat că, în 2014, a crescut proporția IMM-urilor care elaborează planuri de afaceri. Astfel, 57,1% elaborează planuri (44,6% în 2013), 46,3% au politici anuale (38,5% în 2013) și 10,8% au strategii pe 3-5 ani (6% în 2013).
”Dacă dorim să avem performanță, trebuie să implementăm strategii și planuri de afaceri”, a spus Nicolescu. Acesta a adăugat că prognozele depind de predictibilitatea mediului de afaceri, aspect pe care Guvernul și Parlamentul ar trebui să se concentreze în perioada următoare.
S.Z.