Un sondaj online realizat în interiorul granițelor României îi dădea vineri seara ca finaliști pe Călin Georgescu și Elena Lasconi, doar că în ordine inversă, potrivit unei analize publicate pe LinkedIn de jurnalista Larisa Ghițulescu.
Sondajul, realizat de Brainart, exprima intențiile de vot ale rezidenților din României, deci fără diaspora. ”Deși nu a prezis perfect rezultatul de acum, a scos la iveală esențialul: deschiderea publicului către candidații nealiniați unei anumite politici de partid. Și, cel mai important, i-a indicat pe cei doi în finală”, a afirmat Larisa Ghițulescu.
Ce arăta sondajul Brainart vineri seară:
Dacă intențiile de vot exprimate pe 21 și 22 noiembrie în acest sondaj se mențin, atunci la parlamentare voturile vor merge, în ordine, către PSD, AUR și USR (primele trei locuri).
Larisa Ghițulescu spune că rezultatele par șocante din trei motive:
- Folosirea inadecvată a tehnologiei în cercetarea actuală;
- Răspândirea de către mass-media și influencerii „incumbent” a sondajelor făcute cu metode tradiționale, ceea ce a ținut fiecare electorat captiv în bula lui;
- Ignorarea puterii transformatoare a tehnologiei în TOATE aspectele vieții, de către partidele mari și presa mainstream, deși impactul ei disruptiv a fost dovedit încă de la scandalul Cambridge Analytica – Facebook, care l-a instalat pe Donald Trump președinte la primul său mandat. Și Iohannis a fost rezultatul acelorași tactici digitale și tehnologii care favorizează algoritmii, doar că bătălia se ducea atunci pe Facebook, și între timp s-a mutat pe alte platforme.
Brainactive, o platformă de cercetare de piaţă bazată pe Inteligenţa Artificială fondată în România, are o bază de date cu peste 300 milioane de consumatori profilaţi din 70 de surse de date, începând cu informaţiile demografice şi încheind cu comportamentul de consum sau preferinţe.
T. S.