3.9 C
București
miercuri, 6 noiembrie 2024 - 1:30
No menu items!

SIMULARE BACALAUREAT: Doar jumătate din elevii de clasa a XII-a au promovat la Limba română

spot_img

elevi

Rezultatele probelor susținute în cadrul simulării naționale pentru examenul de Bacalaureat arată că elevii clasei a XII-a au obținut note peste 5, astfel: 52,8% la Limba română, 67,78% la Limba maternă, 42,51% la proba obligatorie a profilului (Matematică sau Istorie) și 53,92% la proba la alegere a profilului, după ce Ministerul Educației Naționale a centralizat datele privind rezultatele probelor susținute în cadrul simulării naționale pentru examenul de Bacalaureat, atât pentru elevii clasei a XI-a, cât și pentru elevii clasei a XII-a.

Ministerul Educaţiei Naţonale a centralizat datele privind rezulatele probelor susţinute în cadrul simulării naţionale pentru examenul de BACALAUREAT 2014, susţinută de elevii clasei a XI-a şi elevii clasei a XII-a.

Elevii clasei a XII-a au obţinut note peste 5, astfel: 52,8 la sută la Limba română, 67,78 la sută la Limba maternă, 42,51 la sută la proba obligatorie a profilului (Matematică sau Istorie) şi 53,92 la sută la proba la alegere a profilului.

Situaţia pentru clasa a XI-a se prezintă astfel: la proba de Limba română – 44,22 la sută dintre elevi au luat note peste 5, la proba pentru Limba maternă – 62,42 la sută, iar la proba obligatorie a profilului (matematică sau istorie) – 36,32 la sută.

Elevii clasei a XI-a nu au susţinut proba la alegere, având în vedere că aria de acoperire disciplinară în clasa a XI-a nu este similară celei de clasa a XII-a. De asemenea, elevii clasei a XI-a au susţinut proba la Istorie (proba obligatorie a profilului) în baza programei parcurse pentru clasa a XI-a, şi nu a XII-a, aşa cum se procedează în cadrul examenului naţional de bacalaureat.

REZULTATELE obţinute la simulările naţionale din anul şcolar 2013 – 2014 nu vor fi trecute în catalog, dar sunt analizate la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ, prin discuţii individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, şedinţe cu părinţii, precum şi la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri pentru îmbunătăţirea performanţelor şcolare.

R.D.