1.7 C
București
luni, 23 decembrie 2024 - 14:11
No menu items!

Simulările examenelor naționale vor fi organizate în februarie și martie

spot_img

elevi_liceu

Ministerul Educației Naționale (MEN) a stabilit ca simulările examenelor naționale din anul școlar 2013-2014 să se desfășoare în zilele de 18, 19 și 20 februarie (Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a), respectiv 3, 4, 5 și 7 martie (Bacalaureat).

În premieră, începând din acest an, se vor organiza simulări și pentru elevii de clasa a XI-a.

Potrivit unui comunicat al MEN, simulările au un dublu scop, de familiarizare a elevilor cu rigorile unei evaluări naționale, respectiv a unui examen de bacalaureat național și optimizarea rezultatelor obținute de către elevii din învățământul preuniversitar la finalul studiilor gimnaziale/liceale.

Disciplinele la care se organizează simularea Evaluării Naționale pentru elevii clasei a VIII-a, în anul școlar 2013 — 2014, sunt Limba și literatura română (18 februarie), Limba și literatura maternă — pentru elevii aparținând minorităților naționale care au urmat cursurile gimnaziale în limba maternă (19 februarie) și Matematică (20 februarie).

Afișarea rezultatelor este programată pentru data de 7 martie, prevede calendarul aprobat de MEN.

Simularea probelor scrise ale examenului de bacalaureat pentru elevii claselor a XI-a și a XII-a din anul școlar 2013-2014 are următorul calendar: Limba și literatura română (3 martie), Limba și literatura maternă (4 martie), proba obligatorie a profilului (5 martie) și, doar pentru elevii claselor a XII-a, proba la alegere a profilului și specializării (7 martie), toate probele fiind scrise, iar afișarea rezultatelor urmând a avea loc pe data de 14 martie.

„Rezultatele obținute de elevi la simularea Evaluării Naționale și la simularea probelor scrise ale examenului de bacalaureat nu se consemnează în catalog. În vederea adoptării unor măsuri pentru îmbunătățirea performanțelor școlare, rezultatele vor fi analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ, prin discuții individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral”, potrivit MEN.

Lucian Mera