-1 C
București
luni, 23 decembrie 2024 - 4:02
No menu items!

Sfaturi legale pentru companiile care fac reduceri de Black Friday

spot_img

15 ianuarie – startul reducerilor de iarnă

Anul acesta, fenomenul reducerilor de Black Friday a cuprins România, ocupând mintea consumatorilor și devenind probabil cel mai mediatizat eveniment de cumpărături din România. Dincolo de aspectele de vânzări și marketing asociate momentului Black Friday, în care comercianții și-au pus atenția și resursele, aceștia nu trebuie să neglijeze cadrul legal în care se desfășoară campania.

Specialiștii casei de avocatură Cunescu, Balaciu & Asociații atrag atenția asupra câtorva elemente la care companiile să fie atente în contextul Black Friday. Astfel, comercianții care afișează reduceri agresive de Black Friday pot fi tentați să scadă prețurile anumitor produse sub prețul de achiziție, știind că astfel vor atrage oamenii în căutare de oferte spectaculoase.

“Recomandăm să fie atenți la respectarea reglementărilor din Ordonanța Nr. 99 din 29 august 2000 cu limitele privind vânzările la preț redus. Există doar anumite condiții legale, prevăzute în art. 17 al acestei ordonanțe, în care comercianții pot vinde la prețuri sub costurile de achiziție” declară Dinu Petre, avocat coordonator al casei de avocatură Cunescu, Balaciu & Asociații.

Amenzile pentru vânzarea sub costul de achiziție pot fi între 2.000 lei la 10.000 lei, în măsura în care nu sunt aplicabile prevederile Legii concurenţei nr. 21/1996, republicată.

Situațiile în care comercianții pot face reduceri sub costul de achiziție sunt cele limitativ prevăzute de  a)-c) si e)-i) din art. 16 al Ordonanței Nr. 99 din 29 august 2000, care includ vânzări de lichidare și de soldare, vânzarile realizate în depozit sau magazine de fabrică, vânzări de produse aflate pe stoc de mai mult de 3 luni sau a căror dată de expirare se apropie sau vânzarea la prețuri aliniate la cele legal practicate de concurenți.

De Black Friday, numărul comenzilor magazinelor online explodează, motiv pentru care pentru comercianți urmează o perioadă supraaglomerată. Riscul de a rata termenele de livrare anunțate și asumate se traduce în riscul de a trebui sa gestioneze reclamații la Protecția Consumatorilor, sau chiar acțiuni în instanță din partea clienților nemulțumiți.

“Termenii și condițiile site-urilor trebuie să fie acoperitoare, iar departamentele care interacționează cu clienții să fie pregătite pentru situații tensionate. Este esențială consultarea specialiștilor în drept comercial pentru pregătirea termenilor și condițiilor ținând cont de cadrul legislativ și pentru asistarea în gestionarea reclamațiilor”, adaugă Dinu Petre.

Zeci de magazine din România au anunțat anul acesta reduceri de Black Friday, fie pe 22 noiembrie, fie pe 29 noiembrie, fie în întreaga perioadă dintre cele doua vineri negre ale acestei luni.

C.C.