4.1 C
București
duminică, 22 decembrie 2024 - 21:11
No menu items!

Serviciile la distanță, noua miză a băncilor în lupta cu cheltuielile operaționale

spot_img

mobile banking

Dezvoltarea serviciilor bancare la distanță a devenit noua miză a băncilor atât în lupta pentru cota de piață, cât și în încercarea de a limita cheltuielile operaționale. UniCredit Țiriac Bank a lansat joi versiunea actualizată a aplicației de Mobile Banking, ce permite achitarea facturilor din orice loc, la orice oră. Aplicația este una mai extinsă și permite inclusiv deschiderea unui depozit la termen.

”Utilizatorii de Mobile B@nking își pot plăti acum facturile de oriunde s-ar afla, într-un timp foarte scurt (Vodafone, Orange, Romtelecom, RDS&RCS, GDF Suez, Enel Muntenia), pot să efectueze plăți rapide folosind căutarea interactivă, să solicite produse bancare precum împrumuturi sau carduri de credit și să își constituie singuri depozite la termen. Totodată, clienții pot afla foarte ușor care este cea mai apropiată sucursală a băncii sau care este bancomatul care se află la cea mai mica distanță, prin intermediul hărții cu unitățile băncii și ATM-uri”, se arată într-un comunicat al băncii.

În varianta inițiala, funcționalitățile aplicației erau următoarele: informații sold, istoric cont, istoric tranzacții efectuate cu cardul, plăți în lei, transfer între conturile proprii în lei, schimb valutar, informații utile (ore limită de procesare a operațiunilor, informații despre carduri, despre schimbul valutar, numărul de telefon al Call Center-ului), salvarea șabloanelor de plăți și sincronizarea cu cele deja existente în Online B@nking-ul UniCredit Țiriac Bank, memorarea beneficiarilor, vizualizarea acestora din Online B@nking și serviciul de căutare după denumire.

Ceea ce a diferențiat prima variantă a aplicației, la momentul lansării, a fost faptul ca era disponibilă pentru aproape toate tipurile de device-uri mobile ( aproximativ 1.300 de terminale compatibile), inclusiv Java și BlackBerry. Versiunea standard pentru Java și BlackBerry este în continuare disponibilă pentru clienții băncii, posesori ai acestor tipuri de dispozitive mobile.

Varianta îmbunătățită a Mobile B@nking, cu un design mai prietenos și noi funcționalități, este în prezent disponibilă pentru Android și iOS, cele mai folosite sisteme de operare pentru acest tip de aplicații. Cu toate că utilizarea de pe alte tipuri de device-uri s-a dovedit mult mai redusă, UniCredit Țiriac Bank pregătește update-uri și pentru sistemele Java și BlackBerry (de exemplu, plăți de utilități).

“Ne propunem să dezvoltăm, pentru clienții noștri, cele mai bune servicii bancare la distanță. Am îmbunătățit gradual solutia de Mobile B@nking, pentru a se plia pe nevoile utilizatorilor și pentru a le oferi acestora controlul asupra relației cu banca oriunde s-ar afla”, a explicat Petrișor Costin, director Segmente și Produse Retail, UniCredit Țiriac Bank.

Prețul abonamentului lunar pentru Mobile B@nking este 2 lei, însă aplicația poate fi accesată și gratuit, în cadrul ofertelor pentru pachete de produse și servicii ale băncii.

O altă noutate pe care banca a introdus-o și care se poate accesa tot din kit-ul de Mobile B@nking este aplicația Mobile Token. Aceasta reprezintă o solutie software, accesibilă pe telefonul mobil, care înlocuiește cu succes dispozitivul fizic digipass, folosit pentru a genera coduri de securitate necesare accesului în platforma Online B@nking sau semnării plăților inițiate în aceasta. Utilizatorul nu va mai avea astfel nevoie și nici grija unui dispozitiv separat pentru a accesa Online B@nking de pe desktop sau laptop, ci va putea folosi tot telefonul mobil.

În acest moment, aplicația Mobile Token este disponibilă pentru sistemele de operare Android și iOS, dar va fi la rândul său disponibilă și pentru Java și BlackBerry.

”Aplicațiile de Mobile B@nking și Online B@nking îi permit utilizatorului să își controleze relația cu banca de la distanță și să cheltuiască mai puțin decât în sucursală. Pentru tranzacțiile în lei, clientul plătește jumătate din tariful pentru operațiuni interbancare (între UniCredit Țiriac și o altă bancă) efectuate la casierie, iar cele intrabancare (între conturi deschise tot la UniCredit Țiriac Bank) sunt gratuite. Orele limită de procesare a plăților sunt extinse față de casierie, respectiv cu până la 3 ore mai mult față de aceasta”, se mai arată în comunicatul UniCredit Țiriac Bank.

Gradul de penetrare a serviciului de mobile banking al băncii este, în acest moment, de 2% din clienții existenți, iar cel al serviciului de Online Banking, de 20%, respectiv 100.000 de clienți din cei 600.000 existenți.

Cosmina Croitoru