-1 C
București
luni, 23 decembrie 2024 - 5:14
No menu items!

Serverele Ministerului Finanțelor, suprasolicitate pentru fondurile minimis. Chițoiu a anulat sesiunea de înregistrare pentru o altă dată

spot_img

Chițoiu a anulat sesiunea de înregistrare pentru ajutoarele de minimis. Data reluării, incertă

Ministrul Finanțelor Publice, vicepremierul Daniel Chițoiu, a decis, miercuri seară, să anuleze sesiunea de înregistrare online pentru schema de minimis, desfășurată în dimineața aceleiași zile. Oficialul a spus că aceasta va fi reluată ulterior, dar nu a precizat data. Motivul a fost o problemă tehnică, respectiv suprasolicitarea serverului accesat de zecii de mii de solicitanți.

”Am decis ca sesiunea de înregistrare online desfășurată, astăzi, pentru schema de minimis să fie anulată și reluată ulterior pentru a oferi egalitate deplină de șanse tuturor IMM-urilor interesate să înregistreze cereri de finanțare, eliminând orice suspiciune cu privire la corectitudinea derulării acestei proceduri”, a anunțat Chițoiu.

Ministrul a precizat că își dorește ca programul să fie implementat corect, iar banii din schema de minimis să ajungă la cât mai multe firme și fără nicio suspiciune, să creeze locuri de muncă și să capitalizeze IMM-urile.

”Scopul meu este ca prin acest program să stimulăm mediul de afaceri și nu accept să planeze nicio urmă de îndoială cu privire la acest program”, a adăugat șeful Finanțelor.

Miercuri, la ora 8.30, a început prima sesiune de înregistrare electronică a cererilor de finanțare din cadrul schemei de minimis. Aceasta a fost declarată încheiată după mai puțin de șase minute. Zeci de mii de utilizatori nu au avut acces la sistem, așa cum a reieșit din verificările preliminare făcute de Finanțe cu ajutorul Serviciului de Telecomunicații Speciale (STS).

Mai exact, la ora 8.30, serverele MFP au înregistrat 52.000 de cereri de conectare pentru toate aplicațiile instituției, inclusiv pentru schema de minimis. În intervalul 8.30 – 8.36, oră la care sesiunea de înregistrare s-a încheiat, doar 20.225 de persoane au reușit să intre pe pagina de Internet a MFP dedicată schemei de minimis.

”Având în vedere gradul de solicitare a sistemului descris mai sus, din punct de vedere tehnic, celelalte persoane care au depăşit numărul de 20.225 de utilizatori, în acest interval, nu au putut accesa pagina de internet întrucât limita tehnică a echipamentelor IT fusese deja atinsă”, a transmis ulterior MFP.

În final, doar 644 de solicitări au fost admise, restul fiind respinse fiindcă fie depășeau plafonul de 200.000 de euro admis per solicitant, fie din cauza înregistrărilor multiple ale aceleiași firme, respectiv același CUI.

Numai firmele care au cereri de acord pentru finanţare înregistrate on-line pot depune sau transmite (prin poştă sau alte servicii de curierat) Cererea de acord pentru finanţare – însoţită de documentele justificative – în cel mult 15 zile de la data validării înregistrării on-line.

Dovada va fi Recipisa de înregistrare on-line a Cererii de acord pentru finanţare. Toate acestea vor fi trimise sau depuse la Registratura generală a Ministerului Finanţelor Publice, str. Apolodor nr. 17, sector 5, Bucureşti, menţionându-se pe plic “Unitatea de implementare a schemei de ajutor de minimis”.

 În cazul în care, în urma analizării Cererilor de acord pentru finanţare înregistrate în cadrul primei sesiuni, se constată neutilizarea în totalitate a bugetului anual alocat schemei, MFP publică pe site-ul său data reluării procedurii de înregistrare on-line a Cererilor de acord pentru finanţare şi bugetul rămas neutilizat din bugetul anual alocat schemei.

Având în vedere că prima sesiune a fost anulată, este posibil ca alte două sesiuni să aibă loc în viitor. Chițoiu a precizat că rezultatele investigațiilor făcute de STS în cazul primei sesiuni vor fi făcute publice.

Ajutorul de minimis reprezintă un ajutor de stat pentru Întreprinderile Mici și Mijlocii (IMM-uri), sub forma unor sume nerambursabile de la bugetul de stat. Alocările sunt în procent de 100% din valoarea totală a cheltuielilor eligibile aprobate spre finanțare, în limita echivalentului în lei al valorii maxime de 200.000 de euro, respectiv 100.000 de euro în cazul firmelor de transport rutier.

Beneficiarii trebuie să îndeplinească unele condiții în mod cumulativ pentru a beneficia de ajutoarele de minimis. Una dintre ele este prezentarea unui plan de investiții pentru care se cere finanțarea, cu evidențierea cheltuielilor eligibile.

O altă condiție importantă este legată de locurile de muncă, mai exact menținerea celor existente la momentul înregistrării cererii de acord pentru finanțare.

Mai mult, beneficiarul fondurilor trebuie să creeze până la finalizarea investiției și să mențină, pentru cel puțin 3 ani de la finalizarea ei, 5 locuri de muncă. Din acestea, cel puțin două trebuie să fie destinate persoanelor care nu au avut contract individual de muncă în ultimele 3 luni. Această condiție este valabilă în cazul unui ajutor de minimis de până la 100.000 de euro, inclusiv.

O altă condiție îi vizează pe cei care cer un ajutor de minimis de la 100.000 de euro la 200.000 de euro, inclusiv. În acest caz, beneficiarul trebuie să creeze alte 7 locuri de muncă, din care cel puțin 3 să fie pentru cei care nu au avut contract în ultimele 3 luni.

Actul normativ care reglementează schema de minimis este HG 274/2013. Guvernul a decis recent să majoreze bugetul alocat ajutoarelor de minimis cu 100 de milioane de lei, până la 500 de milioane de lei. Executivul se așteaptă ca, în final, 2.000 de IMM-uri să beneficieze de aceste finanțări.

Cosmina Croitoru