Comunitatea de business a italienilor a atras joi atenția asupra metodelor prin care consumatorii de produse alimentare sunt înșelați atunci când vor să cumpere produse din Italia, în cadrul unui eveniment desfășurat în București.
Contrafacerea produselor italiene şi ”Italian Sounding” – vânzarea de produse cu un nume italian, dar care provin din alte ţări – sunt două fenomene în continuă creştere care consistă în imitarea produselor, vizând buna-credinţă a consumatorului şi inducându-l în eroare, în mod conştient.
Cifra de afaceri estimată a imitaţiilor de produse Made in Italy este de aproximativ 60 de miliarde de Euro la nivel mondial, din care 22 de miliarde numai în Europa.
Adrian Dimache, secretar general al Camerei de Comerț Italiene pentru România, a arătat că principalele metode din aria ”Italian Sounding” sunt prezentarea unor produse de tip mozzarella, parmezan sau paste într-un ambalaj cu caracteristici vizuale specifice (tricolor roșu-alb-verde) și denumirea specific italiană (ex. Lovilio, Galbani, Panzani). La citirea atentă a etichetei, se va observa că astfel de alimente sunt produse în Germania, Polonia, Franța sau România. Astfel, în acest caz, soluția este citirea etichetei, iar, în cazul falsurilor, se intră în zona de competență a autorităților.
Cifra de afaceri estimată a imitaţiilor de produse Made in Italy este de aproximativ 60 de miliarde de euro la nivel mondial, din care 22 de miliarde numai în Europa.
Exporturile de produse agroalimentare din Italia au atins în 2014 cifra de 30,9 mld. €, în creștere anuală cu 3%, iar obiectivul este de 50 mld. € anual la sfârşitul deceniului.
În clasamentul ţărilor partenere pe anul 2014, România se situează pe locul 21 în lume şi pe locul 14 din UE ca ţară de destinaţie a exporturilor agroalimentare italiene.