Economia rusă este în stagnare, pe fondul crizei din Ucraina și al reducerii prețurilor la țiței
Constructorul auto spaniol Seat, divizie a grupului auto german Volkswagen, a decis să iasă de pe piața din Rusia la începutul anului următor, din cauza devalorizării rublei și a perspectivelor economice pesimiste, potrivit publicației ruse Kommersant.
Citând surse din interiorul companiei, Kommersant susține că Seat va înceta să mai vândă autovehicule pe piața din Rusia de la 1 ianuarie 2015 și a început deja să-și reducă rețeaua de reprezentanțe și personalul. Printre motivele care stau la baza deciziei se numără deprecierea rublei, care a pierdut un sfert din valoare în raport cu moneda euro de la începutul anului.
Seat activează pe piața din Rusia din 2012 însă prezența sa a fost una nesemnificativă. În 2013 constructorul auto spaniol a vândut 3.400 de unități pe piața din Rusia, mai puțin de 1% din vânzările mondiale ale Seat.
Mulți constructori auto străini au investit masiv în producția de vehicule în Rusia, care în 2012 a devenit a doua mare piață auto din Europa și pe termen mediu ar urma să treacă în fața liderului Germania. În ultimul an, constructorii auto europeni și-au redus operațiunile din Rusia având în vedere că în perioada iulie-septembrie vânzările de autoturisme au înregistrat o scădere de peste 20%. Economia Rusiei are perspective de stagnare, în contextul războiului comercial cu Occidentul și al reducerii prețurilor la hidrocarburi – principalul produs de export al Rusiei.