Prejudiciul pe care statul român l-a estimat în cazul Volkswagen pentru mașinile care conțin softul de fraudare a testelor de emisii se ridică la peste 30 de milioane de euro (123.616.827 lei), au afirmat surse oficiale pentru Agerpres.
Calculul a luat în considerare faptul că taxa auto a fost plătită de cumpărători pentru motorizare Euro 5, iar mașina, în realitate, avea motorizare Euro 4. Estimările au fost făcute de Grupul mixt de lucru înființat de Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor și Ministerul Transporturilor.
Defalcat, datele pentru piața din România arată astfel:
– 1.944 de unități VW cu motorizare de 1,2 litri / prejudiciu de 588.626 lei
– 38.719 unități VW de 1,6 litri / prejudiciu de 24.487.635 lei
– 64.640 unități VW de 2,0 litri / prejudiciu de 98.540.565 lei.
Evaluarea cuprinde cele 105.303 mașini inventariate ca fiind cu probleme.
Statul român se va îndrepta împotriva constructorului auto pentru recuperarea pagubei, însă instrumentarea efectivă a cazului va începe numai după ce autoritățile germane vor transmite informațiile oficiale, în perioada următoare.
Grupul auto german a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane în Germania) cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.