Grupul Volkswagen AG explorează mai multe variante de rezolvare a cazurilor în care i-au înșelat pe proprietarii de mașini diesel, prin softul de fraudare a testelor, potrvit agenției Bloomberg.
Opțiunile variază de la o simplă schimbare a software-ului până la schimbarea imediată a autoturismului.
Producătorul din Wolfsburg este sub presiunea termenului limită de 7 octombrie, când trebuie să prezinte soluții în fața autorităților germane pentru cele 11 milioane de autoturisme afectate.
Schimbarea unei mașini care conține software-ul de fraudare cu o mașină nouă este varianta ”extremă” luată în calcul de companie în discuțiile cu reglementatorii de pe piețele unde au fost vândute acestea.
Alte posibilități includ instalarea unor convertori mai mari pentru a înmagazina și neutraliza emisiile nocive.
Estimările de cost variază de la 20 de euro la 10.000 de euro – în cazul extrem.
Soluția va fi diferită probabil în funcție de reglementator, ceea ce înseamnă că planul propus în Germania nu se va aplica automat în alte părți, a afirmat o sursă din interiorul companiei.
Software-ul care este în centrul scandalului a fost instalat pe motoarele de tip EA 189, vândute cu standard Euro 5, pe modele de autoturisme Volkwagen, Audi, Skoda și Seat, între 2009 și 2015.
În România, autoritățile au transmis că au eliberat cărți de identitate pentru 105.000 autovehicule produse de grupul Volkswagen, care sunt dotate cu software-ul care fraudează testele de emisii poluante. Din acestea, 56.000 erau noi la data înmatriculării și 49.000 second-hand.
Ministerul Transporturilor a solicitat reprezentantului din România al Grupului Volkswagen comunicarea listei complete a numerelor de identificare pentru autovehiculele noi. De asemenea, Ministerul va identifica autoturismele second-hand care au aceste dispozitive, prin comparație cu datele primite din Germania. Astfel, toate cele 105.000 de vehicule ar urma să fie rechemate în service pe banii companiei.
Ministrul Mediului Grațiela Gavrilescu a afirmat că statul român se va îndrepta împotriva producătorului sau reprezentantului de drept al Volkswagen în România pentru recuperarea prejudiciului din taxa de mediu.