Ministrul german al transporturilor, Alexander Dobrindt, a anunțat vineri că Volkswagen a falsificat și datele privind emisiile camionetelor și a altor tipuri de mașini, transmite Reuters.
“Pe baza datele noastre, camionetele și mașinile fabricate de Volkswagen sunt de asemenea echipate cu sisteme electronice speciale, pentru evitarea standardelor referitoare la poluare”, a afirmat Dobrindt.
Potrivit acestuia, Volkswagen (VW) „a manipulat” în Germania testele privind nivelului emisiilor la 2,8 milioane de mașini.
Joi ministrul german al transporturilor declara: “Am fost informați că și în Europa, vehicule cu motoare diesel de 1,6 și doi litri sunt afectate de manipulări”. Acesta a anunțat că teste cuprinzătoare vor fi efectuate și la mașinile produse de alte companii auto.
Volkswagen este acuzat că ar fi manipulat rezultatele testelor autorităților SUA legate de emisiile vehiculelor comercializate de grupul german prin instalarea unui software care permitea mașinilor să îndeplinească standardele referitoare la poluare în timpul testelor dar nu și în timpul operațiunilor normale.
Din acest motiv nivelul poluării era mai ridicat, susține Agenția pentru Protecția Mediului din SUA (EPA).
Reprezentanții VW au recunoscut că au falsificat datele la testele din SUA privind emisiile vehiculelor și au anunțat că 11 milioane de vehicule diesel vândute în întreaga lume au fost echipate cu sisteme electronice speciale, pentru evitarea standardelor referitoare la poluare. Numai în SUA, amenzile totale ar putea ajunge la 18 miliarde de dolari (16 miliarde de euro) sau 30.000 de dolari per vehicul. Reparațiile vor fi efectuate de VW, ceea ce va majora costurile companiei. Sunt vizate modelele produse în ultimii șapte ani, inclusiv Jetta, Beetle, Golf, Passat și Audi A3.
Portofoliul Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi și Bugatti, dar și camioanele MAN și Scania.
Pe de altă parte, Norvegia a anunţat deschiderea unei anchete împotriva Volkswagen, pentru suspiciunea de fraudă. Este primul stat european care ia o astfel de măsură.
Franţa şi Marea Britanie au anunţat, deocamdată, doar teste aleatorii pentru a verifica dacă maşinile germane aflate în circulaţie pe teritoriul lor respectă normele de mediu.
Ca urmare a acestei decizii a Comisiei Europene, Registrul Auto Român (RAR) a anunțat, vineri, într-un comunicat de presă, că a contactat conducerea reprezentanței grupului Volkswagen în România și a cerut transmiterea, în cel mai scurt timp, a listei tipurilor de vehicule ale mărcilor pentru care s-au folosit dispozitive sau tehnici de manipulare a emisiilor poluante.