Sedii din Franţa ale grupului auto german Volkswagen au fost percheziţionate vineri şi sâmbătă, în ancheta privind soft-ul de manipulare testelor de emisii la motoarele diesel, relatează presa franceză.
Potrivit “Journal du Dimanche”, percheziţiile au avut loc în sediile Volkswagen din Villers-Cotterêts (regiunea Aisne) şi din Roissy (regiunea Val d’Oise). Procurorii au ridicat documente, în format tipărit şi digital.
Percheziţii similare au avut loc în urmă cu câteva zile în filiale Volkswagen din Italia.
Justiţia franceză a iniţiat, la începutul lunii octombrie, propria anchetă pentru „înşelătorie în formă agravată” în cazul soft-ului de emisii folosit de Volkswagen.
Noi acuzații
Grupul auto Volkswagen ar fi avut, de-a lungul timpului, mai multe versiuni ale soft-ului pentru inducerea în eroare a testelor de emisii ale motoarelor diesel, afirmă surse din cadrul companiei şi un oficial american, citate de Reuters.
În cursul celor şapte ani în care s-ar fi manipulat testele de emisii, Volkswagen a folosit softuri pentru cel puţin patru tipuri de motoare, explică trei surse, printre care se numără un manager al constructorului auto german.
Reprezentanţele VW din Germania şi din Statele Unite au refuzat să comenteze informaţiile.
Întrebat câţi oameni din companie ştiau despre sistemele de manipulare a testelor de emisii, un purtător de cuvânt al Volkswagen a declarat: „Depunem eforturi intense pentru a afla cine ştia şi ce, dar este prematur să spunem„.
Grupul auto german Volkswagen a anunţat la sfârşitul lunii septembrie că aproximativ 11 milioane de vehicule, la nivel mondial, sunt afectate de scandalul emisiilor poluante. Scandalul a izbucnit după ce Agenţia americană pentru Protecţia Mediului (EPA) a acuzat VW ca a instalat sisteme speciale pe unele autoturisme diesel pentru a evita standardele federale din SUA în materie de emisii, expunând cetăţeni americani la gaze poluante.
Constructorul auto german ar fi instalat un software special în calculatorul de bord al unor modele diesel Volkswagen, Audi, Skoda şi Seat. Dispozitivul este programat să activeze un sistem de filtrare completă a particulelor doar în timpul testelor oficiale pentru emisii. După teste, adică în situaţiile generale de funcţionare a motorului, dispozitivul dezactivează sistemul de filtrare a particulelor, susţine Agenţia americană pentru Protecţia Mediului.