1.1 C
București
vineri, 22 noiembrie 2024 - 0:10
No menu items!

Scandalul facturilor uriașe. ANPC a găsit nereguli la doar 2 furnizori

spot_img

ANPC a găsit nereguli la doar doi furnizori în urma controalelor făcute la cele 37 de companii de furnizare a energiei electrice și a gazelor. Președintele ANPC a declarat, miercuri, că oamenii care primesc facturi uriașe și se consideră păcăliți, pot suna la call-center-ul instiuției.

Ministrul Energiei a îndemnat oamenii să sune la call-center-ul ANRE, iar președintele ANPC, Mihai Culeafă, le spune să sune la telefonul deschis la Protecția Consumatorilor, 091.95.51. 

ANPC susține că a controlat 37 de furnizori de energie electrica si gaze.

„Până în momentul de față au fost controlați 37 de operatori economici cu unul sau mai multe puncte de lucru în toată țara unde au fost depistate neconcordanțe legate de legea de compensare si plafonare a prețurilor. Aș vrea să dau două exemple relevante. Doi mari operatori economici au emis facturi pe noiembrie fără a aplica plafonarea sau compensarea prețurilor, menționând faptul că au întârziat normele de aplicare a legii. De asemenea, au calculat noile prețuri pornind de la valoarea lor fără TVA. S-a propus încetarea de practici comerciale incorecte în acest caz. Controalele se vor intensifica în toată țara la absolut toți furnizorii”, a mai declarat Mihai Culeafă.

Șeful ANPC îi îndeamnă pe oameni să reclame furnizorului factura pe care o consideră neconformă, „pentru a soluționa pe cale amiabilă acest litigiu”. În cazul în care „nu există înțelegere”, consumatorul poate reclama la ANPC.

Operatorii economici care încalcă legea riscă de la avertisment până la amenda de 50.000 de lei și măsuri complementare de refacere a facturilor, a mai subliniat șeful ANPC.

M. Nedelcu