1.7 C
București
vineri, 22 noiembrie 2024 - 11:45
No menu items!

Scandalul cărnii de cal: 1 din 2 români și-a schimbat obiceiurile de consum

spot_img

Scandalul cărnii de cal: 1 din 2 români și-a schimbat obiceiurile de consum

În urma scandalului cărnii de cal etichetate ca fiind de vită, unul din doi români declară că are mai puțină încredere în originea cărnii cumpărate și că și-a schimbat alegerile legate de consumul de carne, potrivit raportului “Criza cărnii de cal față în față cu consumatorul român”, realizat de compania Rogalski Grigoriu Public Relations.

Peste jumătate dintre români și-au schimbat obiceiurile privind consumul de carne în urma scandalului cărnii de cal, iar 14,26% declară că au cumpărat mai multă carne de pui ambalată, provenită de la producători cunoscuți.

Subiectul cărnii de cal etichetate drept carne de vită este cunoscut de peste 96% din consumatori și a devenit temă pe agenda lor: 9 din 10 consumatori au discutat despre subiect cu cineva din anturajul lor (familie, prieteni, colegi), acest rezultat calificând recentul scandal ca unul dintre cele mai virale subiecte sociale din ultimii 12 ani.

Cifrele crizei

–         Sumar al expunerii în media tradițională: 82 de pagini de ziar tabloid, 25 de ore de emisie TV, 3 ore de emisie radio

–         Lungimea însumată a paginilor de ziar care au fost dedicate scandalului cărnii de cal ar putea acoperi lungimea unei piste de bowling

–         Durata totală a mediatizării TV a scandalului ar putea ocupa 25 de jurnale de știri dedicate, exclusiv, acestui eveniment

–         Durata totală a mediatizării la radio a scandalului ar putea ocupa 18 jurnale de știri principale dedicate, în întregime, acestei crize

–         Sumar al expunerii în media online: 15.000 de apariții, 20.000.000 de vizualizări estimate

–      Aproape 6.000 de știri în presa online au fost dedicate scandalului cărnii de cal, iar 28 dintre acestea au generat peste 1.300 de comentarii în care a fost regăsită expresia “carne de cal

–         S-au făcut aproape 500 de postări pe bloguri românești ale informațiilor vizând scandalul alimentar, care au generat aproape 200 de comentarii în care a fost regăsită expresia “carne de cal”

–         Peste 2.000 de postări pe Facebook, 100 de postări pe forumuri și 43 de filme pe Youtube.

–         Creșterea nivelului de interes pe motorul de căutare Google cu peste 400% în februarie 2013 față de septembrie 2012, când a apărut prima oară tema cărnii de cal comercializate în loc de carne de vită.

Cifre-cheie ale consumatorului

–         26% consumă carne de pui, 21% consumă carne de porc, 20% consumă pește, 12% consumă carne de curcan

–         63% știau despre carnea de cal că este comestibilă, 97% au auzit despre scandalul cărnii de cal

–         78% au auzit prima oară despre scandal de la TV, 14% au auzit de pe Internet, 3% au aflat de la radio, 2% au aflat din presa scrisă, 3% au aflat de la prieteni, familie sau colegi

Scorul viralității subiectului: aproape de maxim

Cercetarea arată că 9 din 10 consumatori au discutat despre acest subiect cu cineva din anturajul lor. Astfel, scorul viralității acestui scandal este de 4,75, în condițiile în care maximul este 5.

44% din consumatori au discutat cu familia despre subiect, 23% au discutat cu prietenii, 22% cu unii colegi, 11% nu au discutat cu nimeni. În plus, peste 40% din respondenți consideră că autoritățile din România au gestionat eficient acest scandal și au intervenit corect pentru restabilirea adevărului. 34% nu au dorit să răspundă, iar aproape 25% spun că autoritățile nu au gestionat eficient situația.

Ponta și Constantin, asociați cu scandalul cărnii de cal

Aproape o treime dintre cei chestionați au putut să asocieze criza cu o figură publică. Cei mai vizibili și memorabili actori publici în timpul acestei crize au fost Victor Ponta (65%), Daniel Constantin (20%), Ambasadorul României la Londra Ion Jinga (10%) și ANPC (5%). Aproape 51% din consumatori au mai puțină încredere în carnea cumpărată.

La cercetarea realizată de platforma IVOX.ro la solicitarea Rogalski Grigoriu Public Relations, au răspuns 4.659 de persoane, cu vârsta de peste 18 ani, în perioada 28 februarie – 4 martie 2013.

Vlad Bârleanu