-1 C
București
luni, 23 decembrie 2024 - 4:41
No menu items!

Scandal uriaș la TAROM în cazul avionului Airbus reparat cu 1 milion de euro, dar defect

spot_img

TAROM-Airbus_A310_YR-LCA

Scandalul uriaș din compania TAROM provocat după recepția aeronavei Airbus A 310, care a stat șase luni în reparații, dar a fost adusă tot defectă țară, a dus la decapitarea directorului Eugen Nicolescu. Aeronava Airbus A 310 ar putea fi dusă  înapoi în Franța pentu remedierea defecțiunilor. Conducerea TAROM a cerut socoteală și Departamentului Calitate și Siguranță Zbor, condus de Dragoș Munteanu, privind siguranța celor trei zboruri efectuate de aeronava care necesită reparații.

Consiliul de Administrație al TAROM a decis, săptămâna trecută, demiterea directorului tehnic, Eugen Nicolescu, acuzat că a pus în pericol siguranța zborurilor efectuate cu aeronava YR-LCA  AirbusA 310, avionul adus. Aeronava YR-LCA  AirbusA 310 a stat jumătate de an în Franța, la Sabena Technics BOD, pentru un control major. Abia sosită acasă, în loc să zboare, aeronava a fost dusă în hangar, pentru că nu are toate avizele necesare. Surse oficiale din cadrul Ministerului Transporturilor ne-au declarat că, aeronava defectă a afectuat trei zboruri, două curse București-Tel Aviv și un zbor pe relația București-Dubai.

Eugen Nicolescu a cerut să se pensioneze, Consiliul de Administrația a refuzat și a cerut demiterea acestuia. Eugen Nicolescu ar putea fi acuzat penal pentru că a pus în pericol siguranța pasagerilor. Aeronava YR-LCA a făcut trei curse, 2 Tel Aviv și una de Dubai. Defecțiunea a fost sesizată în momentul aterizării pe aeroportul din Tel Aviv. În echipa TAROM era și un mecanic care nu și-a asumat remedierea defecțiunii. Mecanicii din Tel Aviv au fost plătiți de TAROM pentru remedierea defecțiunii. Capacele second-hand ale reversoarelor de jet nu erau montate corect, piloții au avut probleme în momentul aterizării la Tel Aviv. Pilotul, Radu Cristea acuzat de autoritățile britanice ca a urcat la bord băut, a fost copilot într-una din cele trei zboruri”, ne-au explicat surse din Ministerul Transporturilor. Potrivit acestora, aeronava defectă ar putea fi trimisă din nou în Franța. „AirbusA 310 YR-LCA ar putea fi trimis din nou la reparații pentru că inginerii de la TAROM nu pot remedia defecțiunile”, ne-au precizat sursele citate.

Ștefan Etveș